Re: Necessita Debian un lobby de pressió?

En aquests moments podriem dir que el debat originat aqui és el mateix
que pateixien la majoria de grans empreses que migren a linux. Puc
parlar d'un cas pràctic en el que estic involucrat d'una empresa de prop
de 3000 treballadors escampats per tot el territori català més un parc
de màquines d'unes 4000 màquines així a l'engros. Aquesta empresa, ja va
un parell d'anys es va plantejar quina era la millor opció. Varem
avaluar Sun ( amb JDS ), Suse/Novell , RedHat. Després de tenir un llarg
devat sobre que haviem de fer ens varem adonar que erem una empresa prou
gran com per que poguessim tenir un grup d'experts en una distribució,
que poguessin col·laborar en el seu desenvolupament i poguessim fer un
sistema operatiu mes controlat i més personalitzat. Per aquesta raó es
va escollir Debian. Un any mes tard , tenim una Distribució
Personalitzada basada en Debian que mantenim a base de repositoris
propis i empaquetar paquets propis. Tenim un pla en el que ja hem
repartit 3500 ordinadors amb Linux ( dels quals només un 30% portaven
també windows ).

La experiència ha estat molt positiva ja que nosaltres controlem
versions, paquets, formes de funcionament, ... la política de debian en
aquest cas ha estat ideal. Només cal fer una formació del personal
responsable de manteniment d'aquest sistema operatiu i t'assegures que
si no funciona tu ho pots arreglar. Al cap i a la fi, sigui la
distribució que sigui, estem parlant de mateix i amb debian pots obtenir
una distribució tan adaptable, escalable i fàcil d'usar com pot ser una
Fedora/Redhat, Suse,...

Ha part d'això hem fet 30000 copies d'una distribució live feta amb
debian per repartir amb les eines que es fan servir mes sovint.

Tot això sense contar que és una de les distribucions on tenim mes feina
feta amb català ( amb un gran grup de traductors als quals vull agraïr
la seva feina des d'aquí ! ) i en la que tenim mes experiències com per
exemple Catix o les multiples Metadistros que corren per tot espanya des
de linex a guadalinex ,....

En resum, en aquests moments un Debian, sense la necessitat de molts
esforços per presionar, es podria convertir en una distribució que la
generalitat hauria de tenir molt aprop.

Sobre els Linux preinstal·lats volia comentar que avui en dia tenim
botigues com pricoinsa a barcelona o empreses com hp i dell que
serveixen els seus ordinadors sense windows preinstal·lat i amb linux si
ho demanes.

Ramon Navarro Bosch
ramon@eupm.upc.es