Re: reconeixement de CDs: si amb el kernel 2.4, no amb un usuari del kernel 2.6 (pero si com a root)

* thus spake calbasi:

> Com puc fer la cosa aquesta del setuid (de fet, em pregunto
> què dimonis és: ho he llegit altres vegades i sempre m'ha sonat
> incomprensible.... jo em vaig quedar amb el rwxrwxrwx i, amb
> prou feines, els enllaços simbòlics (què seran els no simbòlics :-) )

No té cap secret. A veure, no sé si ho explicaré bé: quan executes
un programa, aquest procés "adquireix" els permisos de l'usuari que
l'ha executat. Per exemple, si tu no tens permis per llegir el
/dev/cdrom, quan executis el reproductor de CDs, el programa tampoc
podra llegir el dispositiu.

El setuid o setgid es un sistema per fer que el programa adquireixi
els privilegis del propietari (setuid) o del grup (setgid) del
fitxer executable (i no de l'usuari que l'executa, que seria el
normal). Per exemple:

-rwxr-xr-x  1 root root 75948 2004-07-16 13:37 /bin/ls

Si els /bin/ls fos setuid, encara que l'executés un usuari corrent
funcionaria amb privilegis root, perquè el propietari de /bin/ls
és root.

No sé si s'ha entès.

Per posar el setuid/setgid es fa amb el chmod, em sembla.

--
ernest

That's all you need tae dae in life. Just be yourself, he'd tell me.
It was the most difficult, challenging thing anybody ever asked of me.
--Irvine Welsh, Glue.