Punt Omega i difusio del programari lliure

Recordeu aquell reportatge del Punt Omega sobre programari lliure [1], que ens van respondre que ja provarien d'entrar més en matèria en un següent reportatge?

Doncs bé, el dimarts es va posar en contacte amb mi en Xavier Roca (CCopiat), periodista encarregat de fer-lo. Té 4 minuts, vol que surti gent involucrada en el tema i em pregunta que amb qui pot contactar.

Jo li recomanaré en Jordi Mas de Softcatalà [2] perquè em sembla algú de calaix pel fet de ser el portaveu d'una organització socialment visible i que s'ho estan currant. Se m'acudeixen altres noms d'aquesta llista però prefereixo passar-vos el seu email i a qui li interessi que es posi en contacte amb ell.

Precisament em vaig trobar en Jordi Mas al Next04 [3] i em va comentar que aquell primer reportatge l'havien fet en base a un article [4] que ells havien publicat.

I parlant del Next04, que vaig fer una presentació [5] basada en l'aposta que al 2004 el programari lliure sortirà de l'ou. La idea era oferir imatges i exemples concrets a usuaris que no tinguin ni flowers del tema, i pel que sembla l'objectiu el compleix mitjanament bé. Es parla també de Debian i de les seves filloles Lindows, Knoppix, Linex, Guadalinex, Biadix...

Si algú vol baixar-se la presentació original [6] en format OpenOffice i la vol utilitzar, tal qual o personalitzant-se-la, nosaltres encantats (compte que fa 4,6Mb).

[1] http://lists.debian.org/debian-user-catalan/2003/debian-user-catalan-200310/msg00110.html
[2] http://softcatala.org
[3] http://www.infonomia.com/eventos/next04/
[5] http://interactors.coop/next04/html/next04.html