Re: Программерам: как узнать разницу времени

Since the slew rate is limited to 0.5 ms/s, each second  of
adjustment requires an amortization interval of 2000 s.  Thus an
adjustment of many seconds can take hours or days to amortize.

Это так, цитатка из man ntpd.
Так что если разница на часах 5 лет, то в норму оно прийдет через 10000
лет, в первом приближении никогда 8)

--
Alexander Vlasov
ZULU-UANIC