Re: Debian Wiki'deki L10N/Turkish Sayfası

Elinize sağlık. Yalnız <https://wiki.debian.org/L10n> şurada
belirtildiği üzere, Türkçe içerikli sayfanın /tr/L10n/Turkish altında
olması gerekli.

Ben de bundan yıllar önce, özellikle Debian'da işlerin nasıl yürüdüğünü
bilmeyen ve Türkçe çevirilere yardım etmek isteyen kullanıcılar için
birkaç wiki sayfası hazırlamıştım[1].
<https://l10n-turkish.alioth.debian.org/> adresinde yer alan siteyi
güncelleyecektim. Fakat boş zamanım olmadığından ve yeterli motivasyonu
bulamadığımdan öyle kaldı.

Sizin de bu konuyu dile getirmeniz üzerine, belki o belgeleri de
wikiye alt sayfa olarak ekleyebiliriz. Alioth üzerinde yer alan
l10n-turkish projesinin websitesi de hayli eski ve hiç bir geçerliliği
yok. O projeyi düzenleme yetkim var. Bu konuda da belki bir şeyler
yapabiliriz. Bence hazırladığınız wiki sayfasına yönlendirmek en iyisi
olacaktır.

Bir de bence en büyük sorun, siz ve Atilla bey dışında başka kimsenin
çevirilerle ilgilenmiyor olması. Ben de 2-3 senede bir release haberini
çeviriyorum bu kadar. Bir ara Debian Türkçe forumlarında yayınlamayı
filan düşünüyodum belki bir kaç kişi daha katılır diye aramıza ama sonra
vazgeçtim. Debian'ın Türkçe kullanıcı kitlesi neredeyse yok,
kullananlarda Türkçe kullanmayı tercih etmiyor heralde. Yerelleştirmeye
kimsenin merağı olmaması hayli ilginç.

1: https://gist.github.com/onuraslan/f43f7b947a400f220652