Re: Paket Açıklamaları

On 6/16/2013 11:09 AM, hasan kiran wrote:
Selam,
Date: Sat, 15 Jun 2013 23:57:02 +0300
From: mertdirik@gmail.com
To: debian-l10n-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: Paket Açıklamaları
Bu nedenle zamanında farklı bir takım planlar da oluşturmaya çalıştım.
Örneğin Pardus'un Pardus olduğu zamanlarda deposundaki paketlerin
açıklamaları Türkçe'ye çevriliyordu. Depolarında çok fazla paket yoktu
ama o haliyle bile Debian deposundaki paket açıklamalarının hatırı
sayılır ölçüdeki (ve de en önemli) kısmının bu çevirilerden
faydalanacağını düşünüyordum. Bunu da mümkün olduğu kadar otomatize
edilmiş bir şekilde yapmak gibi düşüncelerim vardı. Fakat önce benim
işin üzerine düşmeyi erteledim, ben işin üzerine düşmek istediğimde de
artık ortada Pardus diyebileceğimiz bir şey kalmamıştı, o nedenle
planlarım suya düştü diyebilirim. Eminim o eski deponun açıklamaları bir
yerlerde yine mevcuttur ama nerededir, sadece depolar mı vardır yoksa
paket açıklamalarının çevirileri ayrı formatlarda başka bir yerde mevcut
mudur, mevcutsa kime sorulur kimden öğrenilir kapsamlı bir araştırma
gerektiriyor.
Bu konu  hakkında birkaç bilgi vermek gerekirse Pardus  çevrileri ayrı olarak değil paket yapım aşamasında yapılıyor.
Paket inşa dosyalarındaki translations.xml dosyası bu işlevi görmekteydi
Bu çeviriler günümüze kadar paket üzerinden manuel olarak tek tek yapılıyordu.

Kolay gelsin...
Sağolun Hasan bey. Pisi Linux'un ve Pardus-Anka'nın Github repolarına baktım, paketler ve translations.xml dosyaları mevcut görünüyor. Bizim açıklamalarımızla ne kadar benzeştiği ya da faydası olacağının ise daha kapsamlı incelenmesi gerekiyor.

Teşekkürler