Re: Biçem - Stil

* Osman Yüksel [2005-05-05 00:38:40+0300]
> Stil kelimesine karşılık olarak biçem kullanılmalı mı ? Biçem biraz ..
> ağır gibi,
> zannımca stil daha anlamlı. Bu konuda belli bir görüş var mı ?

Sikintili bir kelime :-)  "bicim" format karsiligi, "bicem" ise "style"
karsiligi kullaniliyor gibi.  Yaygin kullanim soyle mesela:

    diskette format	disket bicimi (bicemi degil)
    PDF file format	PDF dosya bicimi (bicim degil)
    Style menu		Bicem menusu

Ama bazi yazarlar (bazen sehven ben de) mesela "dosya bicimi" yerine
"dosya bicemi" diyor.  Kanaatimce "bicem" karsiligi, "tarz", "uslup"
kelimelerini de kapsayacak kadar kapsamli olmamali.  Mesela "programming
style" icin ben "programlama stili" diyorum, ama yeri geliyor sahsa ozel
bir durumu vurgulamak icin "programlama uslubu" veya bir gruba ozel bir
durum icin misal "BSD tarzi" karsiligini da tercih ediyorum.

Sonuc olarak "style"in baglami onemli.  Eger bir kelime islemcideki
"paragraph style"i ise kastedilen yaygin kullanimin disina cikmadan
"paragraf bicemi" gibi bir sey kullanilmasini oneririm.