Re: [DICO] Volume

Selam,

* Deniz Bahadir Gur [2005-01-02 14:43:34+0200]
> Hacim yerine Cilt onerisi bence de uygundur. Fakat "Mantiksal Disk
> Yonetimi" cumlesine takildim, burada bahsedilen "Volume" kelimesi, diski
> degil diskin bir bolumunu anlatiyor. Belki burada "Hacim" kelimesini
> yada daha uygun bulacagimiz baska bir kelimeyi kullanabiliriz.

O istisnanin nedenini fazla aciklamamisim.  Dogrudur 'volume' diski
degil bir disk bolumunu anlatiyor.  Fakat burada turlu terim
incelikleriyle dolu bir sahaya giris nevinden bir baslik soz konusu.
'Mantiksal Cilt Yonetimi' cevirisi konuya yabanci bir kullanici icin cok
anlasilmaz kaciyordu.  En azindan basligin yeni kullanicilar tarafindan
anlasilir olmasini istedigimden boyle bir yola basvurdum.  Yani
'Mantiksal Disk Yonetimi' konunun disk ile alakali oldugunu haber
veriyor :-)  Bu menuyu secen tecrubeli bir kullanici icin 'LVM' terimini
parantezde iceren ayrintili bir on aciklama da zaten var.