Re: SARGE Beta 4

Evet, sonunda dayanamadim, isi gucu biraktim Beta4 kurdum :-)  Oncelikle
hemen soyleyeyim.  Bahsettigim yontemle 'trqu' problemini duzelttim (bir
yan etki de olusmadi).  Murat'in bahsettigi Turkce F klavyenin
kbd-chooser'da ontanimli olmasi problemini de dogruladim.  Cozumu kolay
gozukuyor.

* Recai Oktas [2004-05-04 06:02:04+0300]
> Duzeltilmesi gereken birkac yer daha tespit ettim:
>
> 1) languagechooser'da:
>
> 	Turkish;tr_TR;tr;TR;;kbd=lat0-sun16(iso09)
>
>    satirini
>
> 	Turkish;tr_TR;tr;TR;;kbd=iso09.f16(iso09)
>
> seklinde degistirmeliyiz.

Bu degisiklik kesin yapilmali :-)  Aksi halde kurulumdan sonra Turkce
klavye calisiyor, fakat Turkce karakterler goruntulenemiyor.  Cunku
konsol yazitipi lat0-sun16 (yillarin kalintisi ;-).

	consolechars -f iso09.f16 -m iso09

komutuyla sorun cozuluyor.

> 2) countrychooser'da bolge olarak "Asia"da gorunuyoruz.  Bunu "Europe"
>    yapmanin AT'ye girmemiz acisindan bir faydasi olabilir mi? :-)

ISO tarafindan dikte edilen birsey degilse bunu da degistirmeyi
dusunuyorum.  Rusya, (yanilmiyorsam) Israil EU mesela.

Geriye ciddi gozuken bir sorun kaldi.  Birinci asama kurulum bittikten
sonra makineyi reboot edip ikinci asama kurulumda base-config'e
girildiginde Turkce mesajlarin goruntulenmedigini gordum.  Debconf
mesajlari Ingilizce olarak gosteriliyor.  Bu sorun sistemde tr_TR.UTF-8
yerelinin kurulu olmamasiyla alakali gozukuyor.  Turkce icin iki tip
yerelin kullaniliyor olmasindan kaynaklanan ilk ciddi sorun bu.  Umarim
kisa surede cozeriz, ama bana oldukca kritik bir sorun gibi geldi.