From: Recai Oktas [mailto:roktas@omu.edu.tr]
Sent: Tuesday, May 04, 2004 1:33 PM
To: debian-l10n-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: SARGE Beta 4

Evet, sonunda dayanamadim, isi gucu biraktim Beta4 kurdum :-)  Oncelikle
hemen soyleyeyim.  Bahsettigim yontemle 'trqu' problemini duzelttim (bir yan
etki de olusmadi).  Murat'in bahsettigi Turkce F klavyenin kbd-chooser'da
ontanimli olmasi problemini de dogruladim.  Cozumu kolay gozukuyor.

* Recai Oktas [2004-05-04 06:02:04+0300]
> Duzeltilmesi gereken birkac yer daha tespit ettim:
>
> 1) languagechooser'da:
>
> 	Turkish;tr_TR;tr;TR;;kbd=lat0-sun16(iso09)
>
>    satirini
>
> 	Turkish;tr_TR;tr;TR;;kbd=iso09.f16(iso09)
>
> seklinde degistirmeliyiz.

Bu degisiklik kesin yapilmali :-)  Aksi halde kurulumdan sonra Turkce klavye
calisiyor, fakat Turkce karakterler goruntulenemiyor.  Cunku konsol yazitipi
lat0-sun16 (yillarin kalintisi ;-).

	consolechars -f iso09.f16 -m iso09

komutuyla sorun cozuluyor.

> 2) countrychooser'da bolge olarak "Asia"da gorunuyoruz.  Bunu "Europe"
>    yapmanin AT'ye girmemiz acisindan bir faydasi olabilir mi? :-)

ISO tarafindan dikte edilen birsey degilse bunu da degistirmeyi dusunuyorum.
Rusya, (yanilmiyorsam) Israil EU mesela.

Geriye ciddi gozuken bir sorun kaldi.  Birinci asama kurulum bittikten sonra
makineyi reboot edip ikinci asama kurulumda base-config'e girildiginde
Turkce mesajlarin goruntulenmedigini gordum.  Debconf mesajlari Ingilizce
olarak gosteriliyor.  Bu sorun sistemde tr_TR.UTF-8 yerelinin kurulu
olmamasiyla alakali gozukuyor.  Turkce icin iki tip yerelin kullaniliyor
olmasindan kaynaklanan ilk ciddi sorun bu.  Umarim kisa surede cozeriz, ama
bana oldukca kritik bir sorun gibi geldi.