Depo izinleri

Merhaba,

Subversion depolarinda birkac sorun yasamistik.  Bu sorunlardan ilki
benim burda commit yapmam sirasinda olusan bir kesintiden kaynaklandi.
Bu kesinti depo DB'lerini kilitledi ('lock').  'svnadmin recover' ile
bunu halletik, fakat bu komut her calistirildiginda benim depo icin
baslangicta yaptigim izin duzenlemelerini 'umask'a bakarak
degistirdiginden muteakip sorunlar ortaya cikti.  Su an bu sorunlari
hallettik.  Bilgi olmasi icin not ediyorum.  Subversion depo'larini
yaratirken soyle bir sira takip etmeliyiz:

	cd depolarin_bulundugu_ust_dizin
	umask 002
	svnadmin create repos
	chown -R depo_admin:calisma_grubu repos
	chmod -R g+ws repos

Grup calismasi icin son komuttaki "group id on execution" bitinin set
edilmesi hususu onemli (ki ben bunu atlamisim).  Her neyse, olusan bu
kucuk aksakliktan dolayi ozurler.

Subversion cok aktif sekilde gelistirilen bir uygulama.  Gelistiriciler
depo erisim performansinin artirilmasi icin zaman zaman depo yapisini
degistirebiliyorlar ve boyle bir degisiklik oldugunda depo'nin yeni
versiyon 'svnadmin' ile donusturulmesi gerekiyor.  Bunlari sunun icin
anlatiyorum.  Subversion'in v0.37 olarak yeni paketi cikti.  Bir sure
sonra bu versiyon Alioth'a kurulacak (Alioth versiyonu 0.31'de).  Bu
guncelleme yapildigi anda bizim de elimizdeki Subversion istemcilerini
guncellememiz gerekecek.  Su an bu guncellemeyi bekliyorum, bu
gerceklesir gerceklesmez depoyu da guncelleyecegim.  Simdilik birsey
yapmaniz gerekmiyor, ben bu konuda listeyi haberdar ettigim anda sizin
de guncelleme yapmaniz gerekecek ('apt-get update && apt-get install
subversion').  Neyse ki v0.37 yakinda cikacak olan 1.0 versiyonuna
gidecek surum, yani artik depo yapisi 1.0'a kadar degismeyecek.  Bu son
0.37 paketiyle birlikte Subversion'in uretim kalitesine artik cok yakin
oldugunu soyleyebiliriz.

P.S. Site kaynaklarini da depoya ekledim, fakat bu konuda yazdigim ileti
mail sunucumda olusan DNS sorunundan dolayi listeye ulasmamis gozukuyor.
Bir sure daha bekleyip hala listeye ulasmadigini gorursem o iletiyi
de tekrar gonderecegim.