Re: SARGE Beta 4

* Murat Demirten [2004-05-03 22:51:18+0300]
> Türkçe klavye seçildiğinde aşağıdaki hatayı alıyoruz:
> kbd-chooser: ERROR ** unknown charset iso-10646-18 ignoring charset request

Hmm, anlasildi.  O hata unicode trqu ve trfu dosyalarinin basindaki karakter
seti tanimindan geliyor.  Normal konsolda sorun cikarmiyor ama bterm'de
hata vererek default klavyeye fallback yapiyor.  Karakter setini
iso-10646-1'e getirerek denemek lazim bir de.

> Ayrıca kurulum dili Türkçe seçildikten sonra, default olarak Türkçe F klavye
> düzeneği üzerinde duruyor (sonraki ekranda), ona da bir bakmak gerekebilir.

Bu da ilginc, yarin hepsini bir kontrol etmeyi dusunuyorum.

> Genel olarak Türkçe açısından epey ilerleme katettiğimiz görülüyor. Disk
> bölümleme kısmı epey sorun olacağa benzer. Alışkın olanlar için mesele yok
> ama yeni başlayan kullanıcılar için orada mesajlar biraz ürkütücü olabilir,
> disk bölümleme kısmı epey flexible oldu ama basit olduğunu söyleyemiyoruz.

Disk bolumleme gercekten cok guclu ama son kullanici acisindan urkunc
:-)

> Linux2.6 çekirdeğiyle boot edildiğinde, sanal konsollar arasında geçiş
> yaptığınızda kurulumun yapıldığı 1. konsola dönünce problemler çıkıyor (belki
> sadece bendeki framebuffer ile ilgili bir problem de olabilir).

2.6 cekirdekli d-i hala cok deneysel, bu sorunu da raporlamak lazim.

> Onun dışında tasksel, aptitude vs. arasından seçim yaptığımız debconf ekranı,
> 80*25'ten taşıyor ve ekranda yazıların bir kısmı görüntülenemiyor. O
> kısımları tekrar kontrol etmek gerekecek.

Cevirilerde dogru anlami verelim derken bir kisim yerde mesajlar cok
uzun oldu.  Aslinda butun mesajlari uzunluk acisindan bir kontrol etmek
lazim.  Kbabel'de bunu kontrol edecek bir secenek var mi acaba?