Re: [RFR] po-debconf://popularity-contest/debian/po/tr.po

On Tue, 13 Apr 2004 14:20:58 +0300
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:

> Benim onerim "Populer Debian Paketleri Anketi".  Daha dogal bir
> karsilik bulamadim.  Maalesef "Populer" sozcugu icin aklima daha
> Ozturkce bir karsilik gelmiyor.

Paket işlev olarak bir anket gerçekten de. Fakat isim seçilirken belki
biraz ruh veya heyecan katmak için yarışma/müsabaka anlama gelen contest
seçilmiş. Bence çeviri yaparken aslındaki ruhu korumalıyız.

> [...]
>
> ["anket" yerine TDK onerisi olarak "sormaca" karsiligi da
> kullanilabilir.]

Anket çok sık kullanılan bir terim. Sormaca ise çok nadir (hiç
duymamıştım)

> s/sisteminiziden/sisteminizin/
Bu yazım hatası gözümden nasıl da kaçmış :^)

> s/gonderilmesini/gondermesini/
Evet daha uygun olur.

> Bu bilgi hangi paketlerin birinci kurulum CD'sine konacagini
> belirlemek gibi kararlarda bize yardimci olur.  Yine bu bilgi
> sayesinde, gelecekteki Debian surumlerinde en cok ragbet goren
> paketlerin yeni kullanicilar icin otomatik olarak kurulmasini
> saglayacak iyilestirmeler de yapilabilecektir.

Evet.

> s/Katilmak isterseniz/Sayet katilmak isterseniz/

Bu cümleyi çevirirken "Recai Bey olsa başına şayet ekler" diye
düşünmüştüm zaten :^) Şayet olsun veya olmasın çok fark etmez bence.

> s/e-postalayacak/iletilecek/

İletilecek derken bunun yolu açık olarak belirtilmiyor. E-postalamak
diye bir fiil varsa onu kullanmak daha uygun.

> [...]
>
> [DFSG seffaflik ilkesi ;-)  Zor bir cumle bu, niyete bagli ceviri
> yapsak nasil olur?]
>
> NOT: E-posta sunuculari e-postalara kendi izleme bilgilerini eklerler.
> Bu yuzden iletilen veriye ait kaynagin tamamiyla isimsiz oldugu
> soylenemez.

İlk çeviri yeterince açık bence. "kaynağın isimsiz olması" kulağa daha
az yapay gelmiyor.