[tasksel] Turkish task

Merhaba,

language-env Turkce yamasini paket gelistiricisine gonderdim.
manpages-tr paketi de upload edildigine gore sira geldi tasksel
Turkce gorevine.  Iki paket bu gorev de kesinlikle olacak: manpages-tr
ve language-env.  Digerleri neler olabilir?  Once soyle bir sey derleme
yaptim:

	Key:
	 language-env
	 locales
	 manpages-tr
	Packages:
	 fonty
	 util-linux-locales

Once bir bilgi vereyim.  Key ve Packages alanlari arasinda pratikte pek
bir fark yok.  "Key" paketler "Packages"a gore daha kritik oyle ki bu
kategoriye giren bir paket depoda mevcut degilse o gorev (Turkish)
gosterilmiyor.  Yani bu farki gozardi edebiliriz, pratikte etkisi yok.
Bu listede 'locales' Standart oncelikli ve malum Turkce yereli iceriyor.
'fonty' cok kucuk bir paket ve konsol fontlarinin kolayca Turkce'ye
ayarlanmasi icin yararli.  Bu listede 'locales' disinda (~4MB) iri kiyim
paket yok.

Baska neleri ekleyebiliriz?  Ben derim ki oncelikle ISO kodlu sabit
genislikli X fontlarini ekleyelim.  Yani 'xfonts-base-transcoded'
paketi.  _ISO kipinde_ X ucbirimleri icin bu fontlar zorunlu (UTF-8 icin
sart degil).  Bu oneriyi biraz daha ileri goturerek siradan misc-fixed
yerine Turkce Debian sistemleri icin bir ayricalik olmasi kabilinden
Terminus fontunu kullanalim derim.  Hem cok buyuk bir paket de degil
(xfonts-terminus).  Tabii bunu kuran console-terminus'u da kurar.
fonty'de console-terminus destegi yok ama ben support.tr betigine bu
secenegi de ekledim ;-)  Aksi gorus yoksa (yani emektar misc-fixed daha
iyi diyenler olabilir) bu iki paketi listeye ekliyorum :

	xfonts-terminus
	console-terminus

Diger dillere ait gorevlere baktigimda kde, openoffice ve mozilla yerel
paketlerinin listelendigini gordum.  mozilla'nin tr paketi Debian
arsivlerinde mevcut degil (buna bir ara bakmak lazim), diger ikisi ise
mevcut.  Simdi problem su ki bu paketlerden openoffice.org-l10n-tr'yi
listeye eklersek paldir kuldur openoffice.org paketi de kurulacak.  Bu
benim cok da arzuladigim birsey degil.  kde-i18n-tr paketi icin boyle
bir bagimlilik yok.  Ne yapalim?  Genel olarak Linux'a acemi bir Turk
kullanicisi profilinden hareketle bu paketleri listeye ekleyelim mi?  Bu
paketler kullanici istediginde ilgili ana paketlerle birlikte
kurulabilir.  Tabii kullanicinin biraz arastirma yapmasi gerekir.  Bu
KDE veya Openoffice'de mesajlar nicin Turkce cikmiyor diye.  (GNOME'da
bu sorun yok.)  Sistemde yol actigi ongorulmeyen siskinlikten dolayi ben
eklemeyelim diye dusunuyorum.  Oylariniz?