Re: [DICO] be verbose, tag, abort, stdin, stdout, pipe, signal, fork

Çarşamba 24 Mart 2004 18:30 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
> * Çağatay Tengiz [2004-03-23 00:26:33+0200]

> Detayli (veya "cok detayli") bilgi ver
Detail demeyin kardeşim, ayrıntının suyu mu çıktı :-)
be verbose: çıktı daha ayrıntılı olur

> Baglama gore degisebilir.  Ben "etiket" karsiligini kullaniyorum
> genellikle.  Fakat baglama gore "... imi" olabilir.

> Bu terimi de baglam'a gore degisik sekillerde cevirmek lazim.  Iptal
> etme, durdurma, kopma gibi.

> Bence bunu oldugu gibi birakalim.

> pipe icin "veri hatti" olabilir.
> piping icin "borulama" derim, yoneltme bence '>' islemini karsiliyor.

pipe -> boru
Sevmiyorum ama başka çare yok.
Kanallama başka birşey. Kavram kargaşası yaratmayalım.

> sinyal

> ayrilma
fork işlemini vurgulamak açısından çatallama.

> --
> roktas

Esen kalın,
Nilgün