Onemli duyuru

Merhaba,

Alioth servisi quantz isimli host'tan haydn adinda daha performansli bir
makineye tasiniyor.  Islerin aksamamasi icin bu tasinma boyunca bir sure
farkli bir yontem kullanacagiz.

Biraz once haydn'da Subversion depolarinin durumunu inceledim.  Onceden
quantz'da 0.31 versiyonu kuruluydu, bu makinede sonunda 1.0'a gecmisler.
Yeni versiyonla calismamiz icin bir dump-reload cevrimi gerekiyor.  Bu
islemi sadece statik olarak linklenmis bir svnadmin programiyla
yapabiliriz.  Sorun su ki etrafta boyle bir versiyon bulamadim.  Diger
dagitimlarla gelen 0.31 svnadmin-static'leri de denememe ragmen ise
yaramadi.  Problem haydn'da Debian stable kurulu olmasindan
kaynaklaniyor.  Tek makul yol Subversion'in 0.31.0 kaynak kodunu
indirerek *stable surumde* paketi tekrar derlemek ki
Build-dependency'lerden dolayi bu islem de cok zahmetli.  Elinde Woody
icin derlenmis statik svnadmin (0.31) olanlar lutfen bana haber versin.
Tabii,  "benim vaktim var, hemen derlerim" diyenlere de kapimiz acik :-)

Yukarida belirttigim gibi islerin gecikmemesi icin su ana kadar
gerceklesen butun commit log'larini kaybetmek pahasina depo'yu
1.0 versiyonuyla "reimport" yaptim, eskisini de yedekledim.  Kompleks
bir gelistirme faaliyeti yurutmedigimizden bu buyuk bir kayip degil.
Fakat yine de yarin'a kadar depoya commit yapmayalim.  Bakarsiniz
svnadmin-static/Woody bu sure icinde elime gecer :-)

Yarindan gecerli olmak uzere svn islemlerini haydn uzerinden
yurutecegiz.  Oncelikle sisteminizde kurulu olan subversion'i
guncellemeniz gerekiyor:

	apt-get update && apt-get install subversion

Bundan sonra ise:

	alioth.debian.org --> haydn.debian.org (192.25.206.28)

degisikligi yeterli.  /usr/bin/svn-tr'yi duzenleyerek, HOST degiskenini:

	HOST=192.25.206.28 # veya HOST=haydn.debian.org

seklinde degistirmemiz gerekiyor.

Proje Web sayfalarina da simdilik:

	http://haydn.debian.org/~roktas-guest/

bagindan erisebilirsiniz.

Tekrar hatirlatmak isterim, bu gecici bir degisiklik.  Alioth tam olarak
servise acildiginda yukaridaki degisiklikleri geri alacaksiniz.

P.S.  Aslinda butun dosyalari svn.debian.org domain'ine tasimayi
dusunuyorum.  Fakat alioth admin'leri cok gec cevap verdiginden bu
karari dikkatli vermemiz gerekiyor.