Översättning av "why" i aptitude

Hej!

När jag kör aptitude --help

så visas info om kommandoradsalternativen i aptitude - vissa rader är
översatta - MEN åtgärden "why" är även denna översatt (vilket jag antar
att den inte skall vara). Se följande skärmdump:

 download     - Download the .deb file for a package.
 reinstall    - Download and (possibly) reinstall a currently installed package.
 varför          - Visa de manuellt installerade paketen som kräver ett paket eller
                varför ett eller flera paket kan vara de som kräver det aktuella paketet
 why-not      - Show the manually installed packages that lead to a conflict
                with the given package, or why one or more packages would
                lead to a conflict with the given package if installed.

Åtgärden "varför"/"why" bör uppenbarligen inte översättas.

Vill ni ha en buggrapport på aptitude eller räcker det så här?
Jag kör aptitude 0.6.3-3.2 på svensk Debian stable.
(echo $LANG ger sv_SE.UTF-8)

mvh
--
Andreas Rönnquist <gusnan@gusnan.se>