Re: Debian Squeeze, release datum inte uppdaterat på hemsidan

2011/2/3 Anders Häggström <hagge@intercorner.net>:
> Jag sitter och väntar på att Debian Sqeeze ska släppas och tolkade
> wikin ( http://wiki.debian.org/ReleasePartySqueeze ) som att det finns
> ett preliminärt datum runt den 5-6 februari. Enligt den officiella
> svenskspråkiga hemsidan ( http://www.debian.org/releases/ ) står det
> dock fortfarande att något datum ej är satt.
>
> Är det dags att uppdatera hemsidan med det preliminära datumet, är det
> för osäkert än så länge, eller har jag misstolkat något?

Det är i alla fall inte den svenska översättningen som släpar efter
--- mycket riktigt innehåller inte originalet mer information
(http://www.debian.org/releases/index.en.html). Jag skulle tro att man
inte vill lova något man inte 100%-igt kan hålla ... om, utifall att,
något brakar ihop under helgen blir det släpp till exempel nästa helg
eller under veckan. För Debian brukar det vara viktigare att allt blir
rätt än att man håller förutbestämda (godtyckliga) scheman. :-)

Hälsningar
Martin, som också sitter och väntar...