Re: [RFC] Doua pagini din website

(o primă parte acum, o a doua poate mai târziu)

rzeno wrote:
> [...]

Dacă te uiţi atent, aşezarea textului „Resurse în limba română care nu sunt
specifice Debian:” e diferită faţă de cea a textului „Romanian resources not
specific to Debian:”.

În genere, cred că e mai bine „imagine de CD”.

Ce sunt CD-urile „actulizare“ (update)?
actualizare

# Ce sunt CD-urile „actulizare“ (update)?
# Ce sunt CD-urile „sursă“ (source)?
# Unde este imaginea CD cu non-libere (non-free)?

La primul ai şi o greşeală de ortografie

Cred că ar fi mai bine:
...CD-urile cu actualizări?
...CD-urile cu surse?
...CD cu software non-liber?

Renunţă la „clarificări” cu chestii în paranteză. Având în vedere că şi
francezii nu au tradus lucruri ca „netinst” cred că nu e bai dacă facem la
fel, având în vedere că majoritatea cunoscătorilor vor şti ce e „netinst” (iar
restart ca şi clarificare la „repornire” mi se pare inutil).

Experienţa mi-a arătat că nu e o idee bună să faci clarificări de genul ăsta.

Sunt disponibile imagini pentru distribuţia „instabil“?
„instabilă” (pentru a face acordul şi pentru concordanţă cu traducerea în D-I).

Există un „CD live“ Debian?
Există şi un „CD live“ Debian?

Programele de pe CD-urile oficiale sunt depăşite. De ce nu lansaţi o versiune
nouă?
Programele de pe CD-urile oficiale sunt vechi. De ce nu lansaţi o versiune nouă?

Sunt disponibile imagini DVD cu Debian?
Sunt disponibile şi imagini DVD cu Debian?

Care este diferenţa dintre imaginile oficiale şi neoficiale?
Care este diferenţa dintre imaginile oficiale şi cele neoficiale?

CD-ul/DVD-ul nu iniţializează sistemul! / De pe care CD ar trebui să iniţializez?
CD-ul/DVD-ul nu porneşte! / De pe care CD ar trebui să pornesc sistemul?

componente may vechi (cu
chiar aşa :-) „may vechi”?

1 GB, 4 GB
1 Go, 4 Go
(în română se numesc „octeţi”, dar nu sunt sigur dacă ar trebui să fie „O” sau
„o”)

Puteţi să vă abonaţi sau dezabonaţi.
Puteţi să vă abonaţi sau să vă dezabonaţi la/de la liste.

(Nota trad.: pentru moment nu există o listă pentru utilizatorii de limbă
română, dar puteţi adresa întrebări în română către lista traducătorilor.
nu e închisă paranteza

Arhitectura reprezită tipul de
„reprezintă” (îţi sugerez să instalezi aspell-ro din Debian Etch sau Unstable,
totuna e, ar trebui să meargă chiar şi dacă ai Sarge)

câtre -> către

„aşa numit” -> „aşa-numit”

acest kernel dacă
s/kernel/nucleu/

> -> intrebarea mea nu are raspuns aici
> nu e natural, poate ar fi mai bine:
> nu gasesc raspuns aici la intrebarea mea

Ce zici de: „Aici nu găsesc răspunsul la întrebarea mea!”

> ->... acest program jigdo...
> programul jigdo

de acord

> -> unde sunt imaginile pentru amd64,*Hurd*,...alte arhitecturi
> aici problema e direct la varianta in engleza. Hurd e os ca si linux
> nu e arhitectura, la rindul lui si el se instaleaza pe diverse
> arhitecturi. Poate un bug report.

Debian GNU/HURD e o arhitectură reprezentată în Debian prin identificatorul
"hurd-i386" la arhitectură. Sensul de arhitectură este cel dpdv al dpkg.

> -> sit-oglinda
> suna aiurea, am mai discutat pe lista din cite tin minte dar nu mai tin
> minte cum a ramas. Personal prefer mirror

de la glosar[1]

mirror	oglindă, site alternativ, site-oglindă

> e ok,e nasol de corectat, sa tot sari intre taburile de la browser, :-)
> dar tot raul e spre bine, asa mi-au sarit in ochi mai clar unele lucruri.

se pare că ţi-au şi scăpat :-P

[1] http://www.tmlug.ro/glosar/
- --