debian wolny system - tłumaczenie strony

Dzień dobry. Opis "Czym jest debian?" czytają często osoby nie mające
nic do czynienia ze środowiskiem otwartego i wolnego oprogramowania.
Pierwsze zdanie na stronie "Debian to wolny system operacyjny (OS)." -
może źle się kojarzyć, gdyż słowo "wolny" kojarzy się z powolnością -
tymbardziej jeżeli czytający to newbie używał najpopularniejszego
systemu... Proponowałbym, aby pierwsze zdanie wyglądało tak "Debian to
wolny (od wolności) system operacyjny (OS)." Dodam, że sam na nawias "od
wolności" nie wpadłem tylko widziałem kilka lat temu na jakiejś stronie
fanatyków debiana.

Pozdrawiam
Karol Zieliński