Re: Szablony debconfa - spójność tłumaczeń

Witam!

W dniu 17 maja 2008 21:16 użytkownik Marcin Owsiany
<porridge@debian.org> napisał:
> Cześć,
>
> Przy aktualizacji tłumaczenia szablonów exim4 pomyślałem sobie, że warto
> byłoby mieć jakieś wytyczne tłumaczenia często pojawiających się zwrotów
> typu:
>  - podaj
>  - wprowadź
>  - wybierz
>  - określ
>  - wpisz
>
> ... tak mi się przypomniało z czasów GNOME-PL:
> http://wiki.aviary.pl/GNOME:S%C5%82ownik
> patrz na przykład tłumaczenie słowa "Enter"
>
> Czy przesadzam, i nie warto sobie głowy zawracać?

Ja zwykle wychodzę z założenia, że tłumacz powinien mieć jakąś swobodę
w doborze słownictwa. Często zależy ono od kontekstu, albo po prostu z
faktu, że nie powinno się powtarzać w kółko tego samego słowa. Czasami
jest warto ujednolicić, żeby nie zaskakiwać czytelnika zbytnimi
"wodotryskami", które mogą wprawiać w konfuzję (w każdym zdaniu nowe
słowo na to samo w gruncie rzeczy...). Ale tak naprawdę, to wiem to,
dopiero kiedy drugi raz czytam, to co przetłumaczyłem...

Pozdrawiam
Wojtek Zaręba