Re: instalator :: jeszcze nie jest za późno (aptitude)

Miło mi poinformować, że zgłosiłem odświeżone tłumaczenie aptitude do
BTS Debiana (Bug #480062).
Miałem już tyle tego wersji, że zacząłem już wątpić. Ale poprawianie
tłumaczenia do manuala dpkg pozwoliło mi inaczej na to spojrzeć. No i
dowiedziałem się też sporo na temat wielu mechaniki dpkg. Przykłady:

- to pakiet "określa swoje zainteresowania" wyzwalaczami, nie na odwrót
- pakiety mogą jednak być uszkodzone (a nie tylko mieć niespełnione zależności)
- proces budowania pakietów źródłowych i binarnych jest bardzo ciekawy
(vide: "Zwroty wybrane dla manuala dpkg" na wiki)

Poprawiłem też samą stronę wiki:
http://wiki.debian.org/PolishL10N/PackageInstallers

Następne w kolejności będą update-manager (mi w lennym wyświetla się
cały po angielsku - przeciwnie niż w etch) i synaptic.
Po zastanowieniu doszedłem też do wniosku, że chyba jednak będę się
trzymać "przeinstalowania" i tylko w ostateczności będę używać
"reinstalacji".

Pozdrowienia,
Wiktor

--