Re: invoke-rc.d manpage

Paweł Tęcza <ptecza@debianusers.pl> writes:

> [...]
> nie jestem jednak do konca zadowolony. Gdyby ktos mial pomysl na
> "dopieszczenie" go, to bede mu bardzo wdzieczny:
>
>        invoke-rc.d is a generic interface to execute System V style
>        init script /etc/init.d/name actions, obeying runlevel
>        constraints as well as any local policies set by the system
>        administrator.
>
>        All access to the init scripts by Debian packages' maintainer
>        scripts should be done through invoke-rc.d.
>
>        invoke-rc.d jest domyślnym programem przeznaczonym do wykonywania
>        akcji skryptów startowych /etc/init.d/nazwa w stylu System V,

"wykonywanie akcji" to masło maślane :-> "uruchamiania skryptów" w
zupełności wystarczy.

>        przestrzegającym zarówno trybu pracy jak i lokalnej polityki
>        określonej przez administratora systemu.
>
>        Każde użycie skryptów startowych  przez skrypty zarządzające
>        pakietami Debiana powininno się odbywać za pośrednictwem
>        programu invoke-rc.d.

coś w tym stylu:

         invoke-rc.d jest podstawowym programem, wykorzystywanym przy
         uruchamianiu skryptów startowych w stylu "System V":
         "/etc/init.d/nazwa akcja", przestrzegającym ograniczenia poziomów
         uruchomień i lokalnej polityki określonej przez administratora
         systemu.

         Każda akcja opiekuna paczki związana ze skryptami startowymi
         powinna być wykonywana za pośrednictwem tego polecenia.

do sprawdzenia: "poziomy uruchomień" i inne w myśl zasady: "może być
chujowo byle jednakowo:.

  eloy
--

       jak to dobrze, że są oceany - bez nich byłoby jeszcze smutniej