Re: link == lánc?

 Hali,

On Sun, Mar 18, 2007 at 06:41:33PM +0100, Nagy Zoltán wrote:

> Talán az a legnagyobb gondom vele, hogy a lánc egy tárgy, a kötés/hivatkozás
> meg inkább fogalom. Az lenne a legjobb, ha lenne egy táblázat a dokumentum
> elején vagy végén, ahol felsorolja a használt terminológiát, amíg nem alakul
> ki a helyes magyar terminológia, mert még tapasztaltabb emberekkel előfordul
> néha, hogy néznek egy ilyen fordítást pár másodpercig, mire rájönnek, hogy
> mit is jelent.

 Oké, értem, amit mondasz, Neked a lánc túl anyagi. Nekem a kötés nem
 kevésbé, szeretem ezt a lánc szót, mert rövid és szerencsésen egyezik a
 kezdőbetű, a jlánc is jól hangzik, ahol extrémen spórolni kell a
 mérettel. Elgondolkozás: az a helyzet, hogy míg nem forrt ki egységes
 terminológia, addig sokszor előfordul, hogy az embernek 1-1 doksinál el
 kell gondolkoznia. Ráadásul sok a bevésődött hülyeség, amit nagyon
 nehéz, sőt tudok olyat is, a könyvtár, ami helyesen címtár, amit rövid
 távon egyenesen lehetetlen javítani. Amit nem lehetetlen, azt szigorúan
 kell, ez bizony azzal jár, hogy egy új fordításon először pár
 másodpercig lehet, hogy el kell gondolkodni...

 Tavaly szerveztem egy konfot arra, hogy csináljunk egységes
 terminológiát, e projekt egyelőre szunnyad, de jövő hótól neki kell
 állni, és ha lesz ilyen szótár, akkor rá lehet mutatni.