Re: Fwd: (forw) Re: sarge announcement translation

On Sunday 05 June 2005 13:10, Konstantinos Margaritis wrote:
> Ενδιαφέρεται κανείς; εγώ δυστυχώς είμαι εντελώς πηγμένος αυτές τις
> μέρες, αν δεν το αναλάβει κανείς θα το προσπαθήσω αλλά δεν το
> εγγυώμαι ότι θα προλάβω.
>
> Κώστας

Η μετάφραση στο επισυναπτόμενο. Σε μερικά σημεία πρόσθεσα κάποιες επεξηγήσεις
(πχ. για τo tasksel).

-S
  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW

   Please send mail to press@debian.org for corrections and updates.

  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW  *  PREVIEW

The Debian Project                                http://www.debian.org/
Διάθεση του Debian GNU/Linux 3.1                        press@debian.org
Ιούνιος XXth, 2005              http://www.debian.org/News/2005/200506XX

Το Debian Project είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την επίσημη
διάθεση της έκδοσης 3.1 του Debian GNU/Linux με κωδικό όνομα ``sarge''
μετά από σχεδόν τρία χρόνια συνεχούς ανάπτυξης. Το Debian GNU/Linux
είναι ένα ελεύθερο λειτουργικό σύστημα, που υποστηρίζει ένδεκα
αρχιτεκτονικές επεξεργαστών, περιλαμβάνει τα γραφικά περιβάλλοντα KDE,
GNOME και GNUstep, έχει κρυπτογραφικό λογισμικό, είναι συμβατό με την
έκδοση 2.3 του προτύπου FHS και υποστηρίζει λογισμικό συμβατό με το
πρότυπο LSB.

Η τελευταία έκδοση του Debian έχει ένα νέο σύστημα εγκατάστασης με
χαρακτηριστικά όπως σύγχρονη και αρθρωτή διαδικασία εγκατάστασης,
αυτόματη ανίχνευση υλικού και δυνατότητα εγκατάστασης χωρίς επιτήρηση.
Η εγκατάσταση είναι διαθέσιμη σε περίπου τριάντα γλώσσες
(συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών) και υποστηρίζει αυτόματη ρύθμιση του
γραφικού περιβάλλοντος (X server) για πολλές κάρτες γραφικών.

Το σύστημα επιλογής και εγκατάστασης πακέτων που σχετίζονται με κάποιου
είδους εργασία  (πχ. αυτοματοποίηση γραφείου, στοιχειοθεσία, κα)
ανανεώθηκε και έγινε πιο ευέλικτο. Το εργαλείο debconf ενσωματώθηκε στα
περισσότερα πακέτα που χρειάζονται ρυθμίσεις, καθιστώντας την αλλαγή
ρυθμίσεων ευκολότερη και φιλικότερη προς το χρήστη.  Το Debian GNU/Linux
μπορεί να εγκατασταθεί από DVD/CD, από το δίκτυο, ή από μερικές
δισκέττες. Η νέα έκδοση είναι διαθέσιμη προς μεταφόρτωση, και σύντομα θα
διατεθεί σε DVD και CD-ROM από πολλούς κατασκευαστές
<http://www.debian.org/CD/>.

Το Debian GNU/Linux τρέχει σε μεγάλο εύρος υπολογιστών, από υπολογιστές
χειρός μέχρι υπερυπολογιστές, και σχεδόν οτιδήποτε στο ενδιάμεσο αυτών.
Υποστηρίζονται ένδεκα αρχιτεκτονικές, περιλαμβανομένων των Motorola 68k
(m68k), Sun SPARC (sparc), HP Alpha (alpha), Motorola/IBM PowerPC
(powerpc), Intel IA-32 (i386) και IA-64 (ia64), HP PA-RISC (hppa), MIPS
(mips, mipsel), ARM (arm) και IBM S/390 (s390).

Αυτή η έκδοση περιλαμβάνει πρόσφατες εκδόσεις πολλών μεγάλων πακέτων
λογισμικού, όπως το περιβάλλοντα KDE 3.3.2, GNOME 2.8.1, GNUstep, καθώς
και τα XFree86 4.3.0, GIMP 2.2.6, Debian Thunderbird 1.0.2, Mozilla
Firefox 1.0.4, Galeon 1.3.20, Mozilla 1.7.8, PostgreSQL 7.4.7, MySQL
4.0.24 και 4.1.11a, GNU Compiler Collection 3.3.5 (GCC), Linux kernel
versions 2.4.27 και 2.6.8, Apache 1.3.33 και 2.0.54, Samba 3.0.14,
Python 2.3 και 2.4, Perl 5.8.4 και πολλά ακόμη.

Αυτή είναι η πρώτη έκδοση του Debian που περιλαμβάνει to OpenOffice.org
(1.1.3). Περιλαμβάνει επίσης κρυπτογραφικό λογισμικό στην κύρια διανομή.
Τα OpenSSH και GNU Privacy Guard περιλαμβάνονται στην προκαθορισμένη
εγκατάσταση, και υπάρχει δυνατότητα ανθεκτικής κρυπτογράφησης στους
πλοηγούς και εξυπηρετητές παγκόσμιου ιστού, βάσεις δεδομένων, καθώς και
σε πολλές άλλες εφαρμογές που υπάρχουν σε αυτή την έκδοση.

Το Debian GNU/Linux 3.1 περιλαμβάνει τα αποτελέσματα της προσπάθειας των
υπο-έργων Debian-Edu/Skolelinux, Debian-Med και Debian-Accessibility που
αύξησαν σημαντικά τον αριθμό των πακέτων για την εκπαίδευση, τον τομέα
υγείας, καθώς και την καλύτερη προσβασιμότητα σε άτομα με ειδικές
ανάγκες.

Η αναβάθμιση προηγούμενων εκδόσεων του Debian GNU/Linux στην έκδοση 3.1
γίνεται αυτόματα με το διαχειριστικό εργαλείο πακέτων aptitude, και σε
κάποιο βαθμό με το εργαλείο apt-get. Όπως πάντα, το Debian GNU/Linux
αναβαθμίζεται ανώδυνα και χωρίς διακοπή της κανονικής λειτουργίας του
συστήματος. Για λεπτομερείς οδηγίες εγκατάστασης και αναβάθμισης του
Debian GNU/Linux, παρακαλούμε ανατρέξτε στις σημειώσεις της έκδοσης
<http://www.debian.org/releases/sarge/releasenotes>.

Σχετικά με το Debian
------------

Το Debian GNU/Linux είναι ένα ελεύθερο λειτουργικό σύστημα, που
αναπτύσσεται από σχεδόν χίλιους εθελοντές από όλο τον κόσμο, οι οποίοι
συνεργάζονται μέσω του διαδικτύου. Η αφοσίωση του Debian στο Ελεύθερο
Λογισμικό, η μη κερδοσκοπική του φύση, και το μοντέλο ανάπτυξης που
εφαρμόζει, το καθιστούν μοναδικό ανάμεσα σε άλλες GNU/Linux διανομές.

Τα δυνατά σημεία του Debian Project είναι η κοινότητα εθελοντών του, η
αφοσίωση στο Κοινωνικό Συμβόλαιο του Debian, και η δέσμευση για την
ανάπτυξη και παροχή του καλύτερου δυνατού λειτουργικού συστήματος.
Η έκδοση 3.1 του Debian είναι ακόμη ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την
κατεύθυνση.

Πληροφορίες Επικοινωνίας

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες
του Debian στο <http://www.debian.org/> ή στείλτε γράμμα στο
<press@debian.org>.