Re: [lcfc] po-debconf://monotone/fr.po

> Ok merci désolé je ne savais pas tout ça. Ca sert à quoi exactement le
> msgcat ?

Cela, entre autres, reformate les lignes. Mais, regarde la page de man
parce que ça ne sert pas qu'à cela...:-)

> Ma machine sous Debian n'a plus accès à internet. Comment puis-je
> transmettre plus tard le rapport de bug avec une machine sous Windows ?
> Merci pour les réponses et  encore désolé pour ces erreurs

Tu envoies un mail à submit@bugs.debian.org avec un titre
significatif (ce sera le titre du bug).

Moi, j'utilise:

<package>: [INTL:fr] French debconf templates translation

AU DEBUT DU CORPS du texte, tu mets les pseudo-headers suivants:

Package: <package>
Tags: l10n patch
Severity: wishlist

Bien sûr, dans tout cela, <package> est le nom du paquet source
concerné et de mettre quelques lignes genre:

If you do not already use it, please remember about the
"podebconf-report-po" utility, which helps warning translators about
changes when you modify some debconf templates in your packages. See
its man page for details.

The usual policy when using it is sending a warning to translators when
you plan to upload a version of your package with debconf templates
changes (EVEN TYPO CORRECTIONS). Then leave about one week for them to
update their files (several translation teams have a QA process which
requires time).

podebconf-report-po will take care of sending the translators the
needed material as well as getting the translators adresses from the
PO files. All you have to do is just using the utility..:-)

If you apply this policy, please forget about these remarks, of
course....This message is generic..:-)

Et, bien sûr, tu n'oublies pas d'attacher le fichier fr.po..:-)