Re: UTF-8 oletukseksi suomenkielisiin Debian-asennuksiin?

On Wed, Aug 11, 2004 at 12:53:40AM +0300, Timo Jyrinki wrote:
> Hei,
>
> Tuossa kokeilin sargea, ja pari asiaa jäi vaivaamaan:
>
> 1. Voisiko oletuslokaaliksi asettaa fi_FI.UTF-8? Kaikkihan tähän ovat
> siirtymässä, ja itse olen tätä käyttänyt jo reilun vuoden. En tiedä
> vaatiiko muutos muilta tahoilta hyväksyntää kuin suomen
> Debian-lokalisointitiimiltä? Onko UTF-8 noin muuten käytössä oletuksena
> esim. joillain muilla kielillä Debianissa?

En osaa sanoa olisiko UTF-8 -lokaali parempi. Minulla on ollut pientä
häslinkiä sen kanssa, ehkä se toimisi paremmin nyt.

Mutta omassa koneessasi voit vaihtaa oletuslokaalin haluamaksesi
  dpkg-reconfigure locales

> 2. KDE:hen ei oletuksena asennu suomen kieli, eikä suomenkielinen
> näppäimistökartta. Tämän pitäisi tapahtua, jos asennuskieleksi valitaan
> suomi.

Tästä on bugiraporttia tehty. Varmaan se korjataan seur. vers.

--
Tapio Lehtonen
Tapio.Lehtonen@IKI.FI