Re: [RFR] debian-edu-itil-manual.nl.po (1-50)

Maarten@posteo.de schreef op ma 27-11-2017 om 18:20 [+0100]:
> Hallo Frans,
>
> Ik heb je vertaling van 3 november 2017 gedeeltelijk doorgenomen.

Dank je wel

> Ik heb je vertaling daarbij van mijn commentaren voorzien. Mijn
> commentaren bestaan uit verbeterde vertalingen en hun motivatie.
> Zie de bijlage.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Maarten.

Ik heb de onderstaande suggesties van jou overgenomen:

"... heeft het ... doel om een geheel van aanbevolen werkwijzen te
ontwikkelen, met richtlijnen ..."

"... op 'goede praktijken' gebaseerde richtlijnen ..."

"... heeft verscheidene bijdragen geleverd ..."

" ... ook bijdragen geleverd door Snorre Løvås van UNINETT ABC, Finn-
Arne Johansen van BzzWare AS, Ragnar Wissløff van LinuxLabs AS, en de
stuurgroep die deelnam aan het schrijven van de documentatie."

" ...Dit is om ervoor te zorgen dat uitvoerend personeel gemakkelijk
oplossingen voor problemen kan vinden, configuraties kan aanpassen,
enzovoort."

s/Het ICT-plan/het ICT-plan/

"... hebben slechts één deeltijdse medewerker voor het operationeel
houden van de computernetwerken in de scholen."

"In scholen is vaak slechts één deeltijdse ICT-functie, die het beheer
kan verzorgen van ongeveer 500-800 cliënt-computers in 5-10 scholen met
rond de 1700-3200 studenten en leerkrachten ..."

s/gekend/bekend/

"... In de regel is dat of verandermanagement of probleemoplossing ..."

"... Bij organisaties die geconfronteerd worden met terugkerende
systeemuitval heeft probleemoplossing prioriteit."

" Wat u ook kiest om mee van start te gaan, steeds zal een zekere mate
van configuratiebeheer nodig zijn. Het beheersen van configuratie is
cruciaal voor het ter beschikking stellen van software en diensten aan
de gebruiker. Software moet aan de verwachtingen beantwoorden. Om
nuttige aanpassingen te kunnen doorvoeren moet men kennis hebben van de
configuratie van de verschillende programma's."

"Om verandering van de configuratie aan te pakken kunt u gebruik maken
van een database (Configuration Management Data Base (CMDB). Weinigen
gebruiken echter één database voor alle configuraties, en ook u hoeft
niet alle configuraties in een enkele database bijeen te brengen. Het
is prima om configuraties in meerdere kleine gedeeltelijk
onafhankelijke depots op te slaan. Sommige mensen plaatsen bijvoorbeeld
configuraties en instellingen onder versiecontrole. Maar zelfs als u
verschillende depots heeft, dan nog kunt u betere resultaten behalen
door informatie uit de verschillende processen te koppelen."

Frans Spiesschaert