Hoe kan ik helpen vertalen?

 Goede morgen,

ik stel me even kort voor. Ik gebruik Debian sinds een 15 tal jaar voornamelijk op servers.
Door de jaren heen heb ik altijd een aantal servers onderhouden.
Verder programmeer ik scripts en web applicaties, waarvan de laatste 12 jaar in Python. Graag doe ik wat terug voor het Debian project met als doel om het project zelf beter te begrijpen. Ik denk aan vertaal werk, hulp bij het onderhouden van pakketten, om later misschien zelf
een aantal pakketten te onderhouden.

Als iemand me wat wegwijs kan maken over de praktische kant van de zaak, dan zou dat
fantastisch zijn. Ik denk dan aan volgende:
- Waar kan ik volgen wat er nog vertaald moet worden en hoe haal ik de po files binnen.
- Kan ik het vertaalde bestand terug doorsturen naar de lijst?

Volgende documentatie heb ik gevonden, zijn er andere handige links m.b.t. het helpen vertalen?
https://www.debian.org/doc/manuals/developers-reference/l10n.html#l10n-faqtr-help

Met vriendelijke groeten,
Benedict