Re: Mappen met hoofd/kleine letters

Op 2014-05-23 om 15:11 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik heb op het moment nogal wat problemen met mappen en hoofdletters.
>
> Eerder waren mappen als "Bureaublad", "Documenten", "Afbeeldingen", etc.
> met een hoofdletter, maar nu zie ik ze regelmatig ook met een kleine
> letter verschijnen. Dit is erg verwarrend.

Die verwarring gewoon verandering noemen is wat ik dan doe.

De verandering zal vast als verbetering bedoelt zijn.
Hoe groot de "verbetering" is, is helaas vaak een onbeantwoordde vraag.

> Ook zie ik bij mensen dat alles wat er op het bureaublad stond opeens
> weg is door dit probleem.
>
> Kent iemand dit probleem?  Wat is de achtergrond?

Waar ik wel FHS,
http://en.wikipedia.org/wiki/Filesystem_Hierarchy_Standard ken weet
ik niet wat de "userland equivalent" is. Freedesktop.org verwijst voor
standaarden door naar anderen o.a. Linux Foundation.

Of men ooit de moeite genomen heeft om met elkaar af te spreken dat
'Bureaublad/' toch wel echt met een hoofdletter geschreven moet worden,
weet ik niet. Het kan zijn dat je aanzoeken bent
naar iets wat er nog niet is.

Groeten
Geert Stappers
--