Re: [LCFC] po-debconf://console-data (1 nieuwe string)

On Friday 13 June 2008, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:

> in Bijlage

OK, het is zoals ik vermoedde.

In de vertaling hebben we:
msgid "American English"
msgstr "Amerikaans Engels (us)"
                          ^^^^

Echter, de PO files zijn niet langer gebaseerd op keyboard codes, maar
gebruiken direct de Engelse omschrijvingen. Dat betekent dat meerdere
keyboard codes (voor verschillende keyboard architecturen) dezelfde
Engelse omschrijving (msgid) kunnen hebben en dus dat de keyboard code in
de vertaling (msgstr) onjust kan zijn.

Dit is the zien in:
#: ../console-keymaps-acorn.templates:1001
#: ../console-keymaps-at.templates:1001
#: ../console-keymaps-usb.templates:1001
#: ../console-keymaps-dec.templates:1001

Ofwel, bovengenoemde string wordt gebruikt voor zowel "us" als "mac-us"
(plus wat -acorn en -dec gebruiken).

Mijn voorstel is daarom om alle extra aanduidingen die niet in de Engelse
strings voorkomen (in dit voorbeeld " (us)") te laten vallen.

Groet,
Frans

P.S. De reden dat ik dit weet is dat ik de patch heb ingediend die deze
wijziging veroorzaakt heeft. Daarbij heb ik Christian geadviseerd
vertalers duidelijk over de wijziging te informeren, maar dat is dus niet
gebeurd.