Re: [LCFC] po-debconf://openvpn (14 strings)

On Friday 26 May 2006 18:33, kurt de bree wrote:
> [...]
> rc[235].d " "instead of a S20openvpn)"
> msgstr ""
> "Vorige versies van openvpn startten tegelijkertijd met het merendeel van
> " "andere diensten. Dit betekent dat het merendeel van deze diensten
> openvpn " "niet konden gebruiken aangezien het niet beschikbaar kan
> geweest zijn toen " "zij opstartten. Nieuwere versies van het
> openvpn-pakket starten vroeger op " "(d.i. een S18openvpn-koppeling in
> 'rc[235].d' i.p.v. een S20openvpn-koppeling)."

... Dit betekent dat het merendeel van deze diensten openvpn niet konden
gebruiken omdat opvpn mogelijk onbeschikbaar was wanneer zij
opstartten. ...

(loopt denk ik iets lekkerder)

> [...]
>  installing the " "new version, in that case you may lose your
> connection, the upgrade may be " "interrupted, and you may not be able to
> reconnect to the remote host." msgstr ""
> "In sommige gevallen kunt u openvpn opwaarderen in een 'remote'-server, "
> "gebruikmakend van VPN. Het opwaarderingsproces stopt de lopende "
> "achtergronddienst alvorens de nieuwe versie te installeren. In dit geval
> kunt u " "uw verbinding verliezen, de opwaardering kan onderboken worden
> en mogelijks " "kunt u de verbinding naar de 'remote host' niet meer

hm, moest ik 2 keer lezen, wat denk je van:

De opwaardering van openvpn stopt de lopende achtergronddienst voor de
installatie van de nieuwe versie. Als u openvpn vanop afstand opwaardeert
via een vpn verbinding kunt u dus uw verbinding verliezen waardoor de
opwaarding onderbroken wordt, waardoor u waarschijnlijk de verbinding met
de server die probeert op te waarderen niet meer kunt herstellen.
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)