Re: [RFR]po-debconf:/:xprint

Zo, over produktief gesproken :-)

msgid "Default printer resolution"
msgstr "Standaard printer resolutie"
--> Printerresolutie is één woord.

"By default Xprint assumes a printer resolution of 600dpi. This should be "
"fine for the majority of printers today."
msgstr "Standaard veronderstelt Xprint een printerresolutie van 600dpi. Dit zou tegenwoordig voor de meerderheid van printers goed moeten zijn." --> "The majority of printers today" refereert meer naar recente printers dan naar de tijd tegenwoordig. Je zou dit duidelijker kunnen maken door te zeggen "de meerderheid van recente printers" of "de meeste recente printers".

...zou het beeld geplet kunnen lijken in de hoek van de pagina, of het kan te groot worden opgeblazen op 300 dpi printers.
--> "het kan" weglaten
--> 300dpi-printers

Als u deze soorten drukproblemen ervaart, kunt u de standaardprinterresolutie naar een meer aangewezen waarde veranderen. Zie /usr/share/doc/xprint-common/README.printing-problems.gz voor meer details." --> Ik zou niet "deze soorten" zeggen, want iemand ervaart niet zowel problemen van 1200dpi-printers als problemen van 300dpi-printers. --> Meer aangewezen komt op mij wat archaïsch over. Misschien "beter passende"?