Re: [RFR]po-debconf:/:xprint

On Saturday 08 April 2006 13:55, Kurt De Bree wrote:
> msgstr "Standaard veronderstelt Xprint een printerresolutie van 600dpi.
> Dit zou tegenwoordig voor de meerderheid van printers goed moeten zijn."

voor het merendeel van de hedendaagse printers

> msgstr "Voor bepaalde 1200dpi printers echter, zou het beeld geplet
> kunnen lijken in de hoek van de pagina, of het kan te groot worden
> opgeblazen op 300 dpi printers.

s/echter, zou het beeld geplet/, zou het beeld echter/
s/300 dpi/300dpi/ (consistentie)

Niet zeker of geplet in deze context gangbaar is. Ik zou "samengedrukt"
willen voorstellen.

"of het kan..." heeft andere structuur dan "zou ... geplet kunnen";
fraaier om dat gelijk te houden. Daarnaast zijn het eigenlijk twee
afzonderlijke zinnen voor twee verschillende typen printers.

Voorstel:
Op bepaalde 1200dpi printers zou het beeld echter samengedrukt kunnen
lijken in de hoek van de pagina, terwijl het op 300dpi printers te groot
zou kunnen worden opgeblazen.

> Als u deze soorten drukproblemen ervaart, kunt u de
> standaardprinterresolutie naar een meer aangewezen waarde veranderen.
> Zie /usr/share/doc/xprint-common/README.printing-problems.gz voor meer
> details.

s/deze soorten/dergelijke/
s/standaardprinterresolutie/standaard printerresolutie/
s/meer aangewezen waarde/meer passende waarde/
s/voor meer details/voor meer gedetailleerde informatie/ (of "nadere
details")

M.vr.gr,
Frans Pop