Re: [RFR] po-debconf://xorg (134 strings)

On Friday 01 September 2006 18:45, Kurt De Bree wrote:
> #: ../xserver-xorg.templates:3001
> #: ../xserver-xorg.templates:7001
> msgstr "Gelieve het apparaat dat als het 'primaire hoofd' gebruikt
> zal worden in te stellen; over het algemeen is dit de videokaart en
> het beeldscherm die gebruikt worden wanneer de computer opstart."
>
> Voorstel:
> "Gelieve het apparaat in te stellen dat als het 'primaire hoofd' zal
> worden gebruikt;...

> /die gebruikt worden/die worden gebruikt/

klinkt idd beter

> ---
> #: ../xserver-xorg.templates:4001
> msgstr "De X server is de hardware-interface van het X Window
> System. Het is de basislaag van de grafische omgeving die de
> communicatie met de videokaarten en invoerapparaten verzorgt."
>
> s/X Window System./X-Window-System./

Nee:
'X Window System' is de naam van het project, de maintainer preekt
half-geirriteerd wanneer je daaraan knutselt (of deed dat in elk geval
voorheen)

> ---
> #: ../xserver-xorg.templates:7001
> msgstr "Er zijn meerdere standaard X.Org-server-stuurprogramma's
> voor uw "

> !! Deze krijg ik tweemaal te zien. Een aantal dialoogvensters eerder
> heb ik identiek hetzelfde dialoogvenster gezien. Normaal of een bug?

lijkt me een bug

> ---
> #: ../xserver-xorg.templates:17001
> msgstr "Gebruikers van VS-stijl toetsenborden dienen \"us\" op te
> geven. Gebruikers van voor andere landen gelocalizeerde
> toetsenborden dienen over het algemeen de ISO 3166 code voor hun
> land in te geven (b.v. voor Frankrijk is dit \"fr\", en voor
> Duitsland \"de\")."
>
> Voorstel:
> (b.v. voor Nederland is dit \"nl\", en voor België \"be\")
>
> Aangezien de meeste gebruikers voor deze lacalisatie toch één van
> deze twee mogelijkheden moeten invullen.

goed idee :)

> #: ../xserver-xorg.templates:6001
> msgstr ""
>" - glx   : ondersteuning voor OpenGL-weergave;\n"
>" - dri   : ondersteuning voor DRI (Direct Rendering Infrastructure);\n"

> In een standaard terminal is deze opsommingslijst een raar zicht. De
> beschrijving van "dbe" is zowat de enige die er goed uitziet. Bij de
> rest verspringt regel onnatuurlijk. En ik zou ook niet weten hoe dit
> komt.

> #: ../xserver-xorg.templates:16001
> !! Qua uitlijning zelfde probleem zoals in vorige opsommingstemplate.

hm, bij mij op het station geeft podebconf-display-po deze prima uitgelijnd
weer zowel van op een virtuele console als van in X in een terminal.

Wat doen de engelse strings bij jou? worden die wel goed weergegeven of
geven deze ook problemen?
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)