Re: [RFR] po-debconf://tripwire (54 strings)

On Wed, 23 Feb 2005 19:39:11 +0100, Alper Çugun <alper.cugun@gmail.com> wrote:
> msgstr "Het formaat van de Tripwire-databank en -configuratiebestanden
> is substantieel gewijzigd vanaf deze release."

Moeten we nog iets doen om de database/databank controverse op te lossen?

> msgstr "Door de manier waarop Debian configuratiebestanden behandelt,
> moet u de nieuwe versie van /etc/cron.daily/tripwire aanvaarden om
> regelmatige rapportering te laten plaatsvinden als u kiest van op te
> waarderen. De cronjob geassocieerd met de vorige versie zal verder
> uitvoeren ongeacht uw keuze."

s/kiest van/kiest om/
cronjob -> cron-taak ?
s/verder/doorgaan met/

> msgstr "Wilt u uw sitesleutelwachtwoord aanmaken/gebruiken tijdens installatie?"

'site': Ik weet niet precies wat ermee bedoeld wordt, en ik weet er
niet direct een goede vertaling voor. Laat het dus maar staan maar
wel: 'sitesleutel-wachtwoord', toch?

> msgstr "Als u deze blootstelling liever niet hebt, weiger hier dan. U
> zult dan handmatig een sitesleutel, configuratiebestand en
> beleidsbestand moeten aanmaken. Zie twadmin(8) voor meer informatie."

'Als u dit risico liever niet loopt' ?

> msgstr "Spijtig genoeg is er door het Debian-installatieproces een
> tijdsperiode waarin dit wachtwoord in een niet-geëncrypteerde vorm
> bestaat. Als een indringer toegang zou hebben tot uw machine tijdens
> deze period, dan kan het mogelijk achterhaald worden en op een later
> tijdstip gebruikt worden."

s/niet-ge-encrypteerde/niet versleutelde/
s/period/periode/

> msgstr "Als u deze blootstelling liever niet hebt, weiger hier dan. U
> zult dan handmatig een lokale sleutel moeten aanmaken. Zie twadmin(8)
> voor meer informatie."

idem risico

> msgstr "Geef sitesleutelwachtwoord"

zie boven

> msgstr "Tripwire gebruikt twee verschillende sleutels voor
> authenticatie en encryptie van bestanden. De sitesleutel wordt
> gebruikt om bestanden te beschermen die door verschillende systemen
> gebruikt kunnen worden. Dit bevat de beleids- en
> configuratiebestanden."

s/bevat/omvat/ ?

> msgstr "Herhaal het sitesleutelwachtwoord"

zie boven

> msgstr "Het sitewachtwoord dat u ingaf, is verkeerd. Als u denkt dat u
> het mistypte en opnieuw wilt proberen, aanvaardt dan deze optie. Als u
> het wachtwoord niet meer kunt herinneren, weiger dan deze optie en het
> installatieproces zal normaal afsluiten. Wanneer u het wachtwoord
> herinnert, vervolledig dan het installatieproces door het volgende uit
> te voeren:"

Onzetaal geeft geen uitkomst maar volgens Google is het 'Als u zich'
en 'Wanneer u zich'
s/vervolledig/voltooi/

> msgstr "Tripwire gebruikt twee verschillende sleutels voor
> authenticatie en encryptie van bestanden. De lokale sleutel wordt
> gebruikt om bestanden te beschermen die speciefiek zijn aan de lokale
> machine. De lokale sleutel kan ook gebruikt worden voor het
> ondertekenen van integriteitscontrolerapporten."

s/speciefiek/specifiek/

> msgid "You are being prompted for this pass-phrase because no local
> key file currently exists."
> msgstr "U wordt gevraagd naar dit wachtwoord omdat er momenteel geen
> lokale sleutel bestaat."

Is het aan ons om 'wachtzin' te introduceren voor pass-phrase? Wordt
dit ergens anders al gedaan of is het alleen maar verwarrend?

> [...]
> en het installatieproces zal normaal afsluiten. Wanneer u het
> wachtwoord herinnert, vervolledig dan het installatieproces door het

vervolledig id

> msgstr "Tripwire bewaart haar beleid over welke attributen van welke
> bestanden nagekeken moetn worden in een versleutelde databank die
> standaard wordt aangemaakt van /etc/tripwire/twpol.txt"

s/moetn/moeten/
s/aangemaakt van/aangemaakt uit/

> msgstr "Vorige versies van Tripwire boden de beheerder de optie van de
> overeenstemmingsrapporten aangemaakt door het dagelijkse cronjob per
> e-mail te versturen naar een bepaald adres. Deze functionaliteit wordt
> niet langer meer aangeboden."

cronjob id
niet langer of niet meer, niet allebei

> msgstr "In plaats hiervan, kan de beheerder kiezen om fouten
> geassocieerd met individuele regels of verzamelingen van regels naar
> één of meer accounts te versturen, met verschillende
> regelverzamelingen naar onafhankelijke e-mailadressen."

s/, met.../. Er kunnen per regelverzameling verschillende
e-mailadressen ingesteld worden./ ofzoiets

> msgstr "U wordt sterk aangeraden om beide, het sitesleutelbestand,
> /etc/tripwire/site.key, en het lokale sleutelbestand,
> /etc/tripwire/${hostname}-local.key, te verwijderen en dit pakket te
> herconfigureren met dpkg-reconfigure eens u deze opwaardering heeft
> vervolledigd. Dit zal resulteren in nieuwe sleutelbestanden en zal de
> configuratie- en beleidsbestanden beschermen eens ze worden
> aangemaakt."

s/eens/nadat/
vervolledigd id
eens id, s/worden/zijn/

> msgstr "Met release ${release} is het standaard beleid van tripwire
> gewijzigd. Als u het aanbod van dpkg aanvaardt om
> /etc/tripwire/twpol.txt op te waarderen en u heeft vroeger gekozen om
> het beleid automatisch aan te maken, dan zal de dagelijkse
> tripwire-cronjob falen totdat u uw tripwire-databank bijwerkt."

cronjob id

> msgstr "als root eens u de installatie van dit pakket vervolledigd
> heeft. Zie /usr/share/doc/tripwire/README.Debian voor meer details."

eens id
vervolledigd id

--
Alper Çugun