Re: lijst met standaard Nederlandse vertalingen

On Thu, 17 Feb 2005 21:33:21 +0100, Peter Vandenabeele

> heb ik een kleine wiki pagina opgezet op
> http://wiki.linuxthuis.be/index.php?n=Main.NederlandseVertalingen

Wat mij betreft mag je deze direct invoegen in[1]. Kleine lijst, en
hele controversiele dingen staan er ook niet bij. (Database is altijd
database.)

[1] is me wat te klein om nuttig te zijn, dus ik ben alleen maar blij
met toevoegingen daaraan. Anders kunnen we een conventie afspreken
voor vertalingen die na discussie en beraad aangenomen zijn.

Omdat [1] zo klein is gebruik ik als ik vertaal meestal [2]. De meeste
woorden zitten daar wel in. Enige nadelen zijn dat dat geen wiki is en
dat dat niet van dit project is. [1] en [2] zijn dus wel dubbel werk
aan het doen.

Ik heb daar een klein scriptje voor geschreven. Ik zal binnenkort even
zorgen dat het het po-bestand dat genoemd is op [2] in kan lezen en
het wat verder testen voor ik het vrijgeef.

[1] http://wiki.debian.net/index.cgi?StandardTranslations
[2] http://www.kde.nl/helpen/woordenlijst.html

groetjes,
--