[D-I RC1] Screenshots voor nl installatie + commentaar

Beste allemaal,

Deze week heb ik uitgevonden hoe je een installatie kan doen binnen de i386
emulator 'qemu'. Werkt mooi, maar wel wat trager.
Voordeel is dat ik makkelijk een stapel screenshots kon maken van de
installatie (zowel 1st als 2nd stage). Deze zijn beschikbaar op [1].

[1] http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/

Ik heb in deze screenshots ook wat fouten/opmerkingen bij de vertalingen
vermeld.

Als anderen geïnteresseerd zijn om o.b.v. deze screenshots ook de vertalingen
nog eens te bekijken lijkt me dat zeker zinvol, zeker omdat nu alles
makkelijk in samenhang kan worden bekeken.

Mijn opmerkingen hebben vooral betrekking op:
- - partman - groot aantal opmerkingen bij veel schermen
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/partman.html

- - tasksel en aptitude - aantal opmerkingen
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/package.html
- - shadow en keuze hostnaam - aantal opmerkingen, deels consistentie
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/shadow.html

Overige punten:
- - country-chooser - 1 tikfoutje
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/lang.html#02.01
- - netcfg - enkele foutjes/opmerkingen
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/netcfg.html#07.04
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/netcfg.html#07.10
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/netcfg.html#07.11
- - installatie opstartladers - 3 foutjes
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/bootloader.html#11.01
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/bootloader.html#11.20
- - installatie 1st stage afsluiten - tikfoutje
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/finish1.html#12.01

- - installatie 2nd stage afsluiten - inconsistentie met werking systeem
  http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/finish2.html#28.01

Afzonderlijke vermelding verdient exim4-config [2].
Hierover heb ik al eerder enkele opmerkingen gemaakt [3]. Vermoedelijk zijn
deze wel al aangepast, maar ze hebben het dus niet gehaald voor RC1.
Ik denk dat het zeer belangrijk is dat de vertaling van dit scherm wordt
gecorrigeerd vóór de release van Sarge.
Cobaco: kan jij nagaan wat de status is van deze correcties?

[2] http://home.tiscali.nl/isildur/d-i/nl/exim4.html#27.02
[3] http://lists.debian.org/debian-l10n-dutch/2004/05/msg00123.html

Met vriendelijke groet,
Frans

P.S.
Ik krijg net van cobaco een mail binnen dat hij de opmerkingen m.b.t. 1st
stage al heeft verwerkt :-)

P.P.S. Status van de handleiding
Ik heb de laatste tijd weinig nieuwe vertalingen gedaan, maar ben meer bezig
geweest met testen van d-i en aanpassen van de Engelse versie van de
handleiding.
Afgelopen week onze vertaling bijgewerkt n.a.v. een groot aantal wijzigingen
door anderen, zoals jullie hebben kunnen zien.
Ik hoop nu weer met nieuwe vertalingen aan de gang te kunnen.