Re: [RFR] po-debconf://debconf

On Sun, 11 Jan 2004 03:21:52 +0100
cobaco <cobaco@linux.be> wrote:

> msgid ""
> msgstr ""
> "Project-Id-Version: debconf\n"

> #. Type: select
> #. Choices
> #: ../templates:3
> msgid "Dialog, Readline, Gnome, Kde, Editor, Noninteractive"
> msgstr "Dialoog, LeesRegel, Gnome, KDE, Editor, Niet-interactief"

Readline is de naam van een library, ik denk niet dat je die moet
vertalen.

> #. Type: select
> #. Description
> #: ../templates:5
> msgid "Packages that use debconf for configuration share a common look
> and feel. You can select the type of user interface they use."
> msgstr "Alle pakketten die voor configuratie gebruik maken van debconf
> werken op dezelfde manier. U kunt hier het interface-type dat door
> deze programma's gebruikt zal worden instellen."

"U kunt hier het interface-type instellen dat door deze programma's
gebruikt zal worden."  Klinkt wat mij betreft beter.

> #. Type: select
> #. Choices
> #: ../templates:18
> msgid "critical, high, medium, low"
> msgstr "kritiek, hoog, medium, laag"

Is 'middel' niet iets Nederlandser. Als ik 'medium' lees denk ik meer
aan:
 1 middel, instrument om informatie openbaar te maken, bv. krant, radio,
televisie
 2 iem. waarin geesten of bovenaardse krachten zich openbaren

> #. Type: select
> #. Description
> #: ../templates:20
> msgid ""
> "Debconf prioritizes the questions it asks you. Pick the lowest
> priority of question you want to see:\n""  - 'critical' only prompts
> you if the system might break.\n""    Pick it if you are a newbie, or
> in a hurry.\n""  - 'high' is for rather important questions\n"
> "  - 'medium' is for normal questions\n"
> "  - 'low' is for control freaks who want to see everything"
> msgstr ""
Debconf vragen zijn geordend volgens prioriteit. Kies de laagste
prioriteit die u wilt zien:\n
  - 'kritiek' vragen met deze prioriteit dienen beantwoord te worden om
   uw systeem in werkbare staat te houden.\n
   Kies dit alles nieuw voor u is, of wanneer u haast heeft.\n
  - 'hoog' is voor relatief belangrijke vragen\n
  - 'medium' is voor normale vragen\n
  - 'laag' is voor controle-freaks die alles beslissen

s/Kies dit alles/Kies dit als alles/