vertaling voor 'upstream'?

Hoi,

Ik heb een paar package-descriptions (DDTP) vertaald, maar sommige dingen zijn
best lastig te vertalen. Ik zag in het mail-archief dat er al wat andere
woorden ook gevraagd zijn. Is er ergens een lijst met standaard
vertalingen?

Ik zat nu dus even met 'the upstream sources are located at', waar ik nu
'de originele broncode' voor heb bedacht.
In een andere vertaling zat ik nog met 'upgrades':
Empty package to facilitate upgrades, can be safely removed.

Wat ik erg handig van de DDTP vind, is dat je een paar vertalingen
krijgt, die doet en weer klaar bent. Als je een uurtje hebt kan je er
even een paar doen. Met webpagina's lijkt me die inspanning alweer wat
meer werk kosten. En het idee dat er nog 3 anderen naar moeten kijken is
ook wel zo fijn.

Groet,
    Chris Niekel

--
    I've been down so long, if I'd cheer up, I'd still be depressed.
            - Lisa Simpson, Moanin' Lisa Blues.