Re: Revize www stranek: contact.wml

Zdravim,

porovnal jsem preklad s originalem a mam opet par komentaru a doporuceni
(ano, jsem tak trochu rypal :-) ). V zavorkach je pokus o zduvodneni.

On Tue, Nov 29, 2005 at 08:42:54PM +0000, Martin Vlk wrote:
> Ahoj,
> prosím o komentáře k revidované verzi contact.wml
>
> Díky
> vlcak

> Napište nám
>
> Debian je rozsáhlou organizací a nabízí se mnoho cest jak nás kontaktovat.
> Tato stránka shrnuje pouze nejčastěji žádané kontakty. Další najdete na
> jednotlivých webových stránkách Debianu.

... shrnuje pouze caste zpusoby kontaktu.

> Společným jazykem pro komunikaci s vývojáři Debianu je angličtina. Žádáme
> proto, aby alespoň úvodní dotazy vývojářům byly pokládány v angličtině. Pokud
> to není možné, projděte si uživatelskou e-mailovou konferenci ve vašem
> jazyce.

... mozne, vyuzijte nejdrive uzivatelskou ... (uzivatel: projit? celou??)

>  * Všeobecné informace
>  * Instalace a používání Debianu
>  * Propagace / Tisk
>  * Události / Konference
>  * Pomoc Debianu
>  * Hlášení chyb v balíčcích Debianu
>  * Vývoj Debianu
>  * Problémy s infrastrukturou Debianu
>

> Všeobecné informace
>
> Většina informací o Debianu je soustředěna na webových stránkách
> http://www.debian.org/. Proto si je před tím než nás budete kontaktovat
> projděte a prohledejte.

pred tim, nez nas budete kontaktovat, projdete (carky)

> Stránky s často kladenými dotazy obsahují odpovědi na mnoho otázek uživatelů.

... zodpovi spoustu vasich otazek. (primo, sebevedomne :-))

> Tento dokument také můžete získat na FTP serveru ve formátech PostScript,
> text nebo archivované HTML.

Z naseho FTP serveru je muzete ziskat take ve formatech ... (ktery je tento
dokument?)
... komprimovane HTML. (archivovane mi asociuje odlozene ve sklepe s nanosy
prachu...)

> Všeobecné otázky ohledně projektu Debian můžete posílat do e-mailové
> konference debian-project na adrese debian-project@lists.debian.org.
> Neposílejte sem prosím otázky o používání Linuxu - více o tomto problému
> níže.

ohledne pouzivani Linuxu
... k tomuto viz nize.

> Instalace a používání Debianu
>
> Pokud víte jistě,  že dokumentace na instalačním médiu ani webové stránky
> neobsahují řešení vašeho problému, je zde velmi aktivní uživatelská
> konference debian-user, kde mohou vaše dotazy zodpovědět uživatelé a vývojáři
> Debianu. Do této konference lze posílat všechny otázky ohledně

Do teto konference posilejte ... (silne doporuceni, na tohle je tato
konference)

>  * instalace
>  * konfigurace
>  * podporovaného hardwaru
>  * administrace
>  * používání Debianu
>
> Po přihlášení do konference debian-user můžete své otázky posílat na adresu
> debian-user@lists.debian.org.

Po prihalseni do ... je jednoduse poslete na adresu ... (vybidnuti?)

> Navíc jsou zde uživatelské e-mailové konference v různých jazycích. Podívejte
> se na informace o přihlašování do mezinárodních e-mailových konferencí.

Viz informace o prihlasovani ... (Podivejte se mi zni divne, skoro jako
rozkaz, viz je neutralni)

> E-mailové konference si také můžete prohlížet formou diskuzních skupin za
> použití webových rozhraní jako Google nebo Gmane.

E-mailove konference muzete take prohledavat jako diskuzni skupiny
pomoci weboveho rozhrani ... (pres web. rozhrani temer vzdy hledam nez
prohlizim)

> Pokud si myslíte, že jste našli chybu v instalačním systému, pošlete o tom
> zprávu na adresu debian-boot@lists.debian.org nebo zašlete chybové hlášení
> vůči pseudo-balíčku boot-floppies.
>

> Propagace / Tisk
>
> Pokud chcete získat informace pro své články nebo podat zprávu na naše
> zpravodajské stránky, kontaktujte tiskové oddělení Debianu.

zaslat zpravu (podat zpravu = podat hlaseni)

> Události / Konference
>
> Pozvání na konference, výstavy či události jiného druhu posílejte na oddělení
> událostí. Žádosti o letáky, plakáty a účast v Evropě posílejte na evropskou
> konferenci o událostech.

predvadeci akce, exhibice (vystavy? a pocitacove? umeni ci
predmetu, to jo, ale v IT jsou to spis predvadecky ci exhibice, nebo
jsem mimo?)
... a ucasti na akcich v Evrope ...
(tady fakt netusim, co vy?)
... do evropske konference ... anebo ... do konference evropskych
udalosti ...

> Pomoc Debianu
>
> Pokud chcete kontaktovat Debian s nabídkou pomoci, seznamte se prosím nejprve
> s možnými způsoby pomoci.

Pokud byste chteli kontaktovat ... s nabidkou pomoci (mmch. dobry
obrat!)

> Pokud chcete poskytovat zrcadlo Debianu, podívejte se na stránky o zrcadlení.
> Nová zrcadla se oznamují tímto formulářem. Problémy s existujícími zrcadly
> lze hlásit na adrese mirrors@debian.org.
>
> Pokud chcete prodávat CD Debianu, podívejte se na informace pro prodejce CD.
> Pokud chcete být na seznamu prodejců CD, postupujte prosím dle instrukcí.

Chcete-li byt na seznamu prodejcu ... (uz moc ,,pokud chcete'')

> Hlášení chyb v balíčcích Debianu
>
> Za účelem hlášení chyb v balíčcích Debianu je k dispozici systém pro sledování
> chyb, kam můžete daný problém snadno vložit. Přečtěte si prosím instrukce k
> zasílání chybových zpráv.

... jednoduse nahlasit vas problem. (reportovat, nahlasit)

> Pokud chcete kontaktovat přímo správce balíčku, můžete použít pro tento účel
> určenou e-mailovou adresu, která existuje pro každý balíček. E-maily zaslané
> na adresu <jméno balíčku>@packages.debian.org budou přeposlány správci
> zodpovědnému za daný balíček.

Pokud vsak chcete kontaktovat primo spravce ... pouzit specialni
e-mailovou adresu pro kazdy balicek. (jednoduse)

> Diskrétně uvědomit vývojáře o bezpečnostním problému v Debianu můžete zasláním
> e-mailu na adresu security@debian.org.

Diskretne ... (dobre! fakt dobre!)

> Vývoj Debianu
>
> Pokud máte otázky zaměřené spíše na vývoj, je zde několik e-mailových
> konferencí na kterých lze kontaktovat vývojáře Debianu.

... konferenci, ve kterych lze kontaktovat ...

> Obecná e-mailová konference vývoje je debian-devel. Můžete se do ní přihlásit
> a následně poslat e-mail na adresu debian-devel@lists.debian.org.

Obecna vyvojarska e-mailova konference ...
nebo
Obecna e-mailova konference pro vyvojare ...

> Problémy s infrastrukturou Debianu
>
> Problém se službou Debianu lze obvykle ohlásit jako chybu v odpovídajícím
> pseudo-balíčku.
>
> Jinak nás můžete kontaktovat e-mailem.
>
> Editoři webových stránek
> balíček: www.debian.org
> debian-www@lists.debian.org
>
> Překladatelé webových stránek
> Juraj Kubelka <Juraj.Kubelka@email.cz>, Miroslav Kuře
> <ku-rem@upcase.inf.upol.cz>

kurem (- je zrejme chyba :-))

> Administrátoři databáze vývojářů
> admin@db.debian.org
>
> Správci archívů e-mailových konferencí
> balíček: listarchives
> listarchives@debian.org
>
> Administrátoři systému e-mailových konferencí
> balíček: lists.debian.org
> listmaster@lists.debian.org
>
> Administrátoři systému pro hlášení chyb
> balíček: bugs.debian.org
> owner@bugs.debian.org
>
> Také máme kompletní seznam oddělení s  e-maily, na kterých lze kontaktovat
> jednotlivé části organizace.

... seznam jednotlivych casti organizacni struktury Debianu spolu s
e-mailovymi adresami, na kterych lze jejich cleny kontaktovat.

Diky za setrvani ve snaze o zkvalitneni (prezentace) Debianu!

Johny