Re: [RFR] po-debconf://shadow

Hola!

Mentre em resolen un dubte de l'examen...

A tot el fitxer, el clàssic arxiu → fitxer

No he acabat de revisar-ho, perquè estic d'examens, però algo és algo. :/

On Thu, Jan 12, 2012 at 06:30:48PM +0100, Innocent De Marchi wrote:
> msgid "configuration error - unknown item '%s' (notify administrator)\n"
> msgstr "error de configuració - element «%s» desconegut (notifiqueu-ho a l'administrador)\n"

l'élement foo és desconegut

> msgid "%s: nscd did not terminate normally (signal %d)\n"
> msgstr "%s: nscd no ha acabat correctament (avís %d)\n"

avís → senyal

> msgid "%s: nscd exited with status %d"
> msgstr "%s: nscd ha finalitzat amb l'estat %d"

ha sortit, no? La diferència entre exited, terminated i killed és
delicada.

> msgid_plural ""
> "%d failures since last login.\n"
> "Last was %s on %s.\n"
> msgstr[0] ""
> "S'ha produït %d fallada des de l'últim accés.\n"
> "L'ultim va ser %s en %s.\n"
> msgstr[1] ""
> "S'han produït %d fallades des de l'últim accés.\n"
> "L'ultim va ser %s en %s.\n"

últim.

Caldria comprovar %s i %s, per veure si és una referència a una data,
perquè en eixe cas caldria afegir un article.

> #, c-format
> msgid "%s: Invalid configuration: GID_MIN (%lu), GID_MAX (%lu)\n"
> msgstr "%s: Configuració incorrecte: GID_MIN (%lu), GID_MAX (%lu)\n"

incorrecta

> #, c-format
> msgid "%s: Invalid configuration: SYS_GID_MIN (%lu), GID_MIN (%lu), SYS_GID_MAX (%lu)\n"
> msgstr "%s: Configuració incorrecte: SYS_GID_MIN (%lu), GID_MIN (%lu), SYS_GID_MAX (%lu)\n"

idem, i en altres casos del fitxer.

> msgid "Too many logins.\n"
> msgstr "Massa accessos.\n"

entrades?

?

> #| msgid "%s: invalid home phone: '%s'\n"
> msgid "%s: invalid chroot path '%s'\n"

path = camí

> msgstr ""
> "Valor incorrecte de  ENCRYPT_METHOD: «%s».\n"
> "Valor per defecte a DES.\n"

d'ENCRYPT_METHOD?

> msgid "No directory, logging in with HOME=/"
> msgstr "No hi ha directori, entrant amb HOME=/"

s'està entrant

> msgid "Unable to determine your tty name."
> msgstr "No s'ha pogut determinar el nom de la vostra tty."

crec que tty hauria de ser masculí.

> "Forma d'ús: %s [opcions] LOGIN\n"
> "\n"
> "Opcions:\n"

LOGIN → USUARI? Segons la resta d'usos en el fitxer...

> msgid "  -d, --lastday LAST_DAY        set date of last password change to LAST_DAY\n"
> msgstr ""
> "  -d, --lastday ÚLTIM_DIA       estableix l'últim canvi de contrasenya\n"
> "                                a ÚLTIM_DIA\n"a

estableix LA DATA de l'últim...

> msgid ""
> "  -I, --inactive INACTIVE       set password inactive after expiration\n"
> "                                to INACTIVE\n"
> msgstr ""
> "  -I, --inactive INACTIVA       estableix la contrasenya inactiva\n"
> "                                després d'expiració a INACTIVA\n"

Buf. Quina frase original. En qualsevol cas la traducció no és massa
correcta. Jo evitaria "expiració", i empraria en el seu lloc "caducitat" i
derivats (en esta, i per tot arreu, de fet veig que en alguns llocs és
així). He intentat recrear la frase, però colló, no sé si l'acabe
d'entendre. :D

> msgid "  -R, --root CHROOT_DIR         directory to chroot into\n"
> msgstr "  -R, --root CHROOT_DIR         directori «chroot» a\n"

Què?

directori a què fer «chroot» ?

> #, c-format
> msgid "%s: Permission denied.\n"
> msgstr "%s: Permís denegat.\n"

Millor s'ha denegat el permís.

> #, c-format
> msgid "%s: cannot lock %s; try again later.\n"
> msgstr "%s: no es poden blocar %s, intenteu-ho més tard\n"

Perquè en plural?

> [...]
> msgstr "  -f, --full-name FULL_NAME     canviar el nom complet del usuari\n"
>
> msgid "  -h, --home-phone HOME_PHONE   change user's home phone number\n"
> msgstr "  -h, --home-phone HOME_PHONE   canviar el número de telèfon domestic del usuari\n"
>
> msgid "  -o, --other OTHER_INFO        change user's other GECOS information\n"
> msgstr "  -o, --other OTHER_INFO        canviar altres informacions «GECOS» del usuari\n"
>
> msgid "  -r, --room ROOM_NUMBER        change user's room number\n"
> msgstr "  -r, --room ROOM_NUMBER        canviar el número d'espai del usuari\n"
canviar → canvia. Infinitius a la foguera!

> msgid "  -w, --work-phone WORK_PHONE   change user's office phone number\n"
> msgstr "  -w, --work-phone WORK_PHONE   canviar el número de telèfon del treball del usuari\n"

> #, c-format
> msgid "%s: name with non-ASCII characters: '%s'\n"
> msgstr "%s: nom amb caràcters que no son ASCII: «%s»\n"

són

> # traducció dubtosa
> #, c-format
> msgid "%s: room number with non-ASCII characters: '%s'\n"
> msgstr "%s: nombre d'habitació amb caràcters que no son ASCII: «%s»\n"

nombre → número, són.

> msgid "  -e, --encrypted               supplied passwords are encrypted\n"
> msgstr "  -e, --encrypted               les contrasenyes subministrades són encriptades\n"

xifrades

> msgid ""
> "  -m, --md5                     encrypt the clear text password using\n"
> "                                the MD5 algorithm\n"
> msgstr ""
> "  -m, --md5                     encriptar la contrasenya en text clar amb\n"
> "                                l'algorisme MD5\n"

xifra, en imperatiu... vigila tots els infinitius...

> # traducció dubtosa
> msgid ""
> "  -s, --sha-rounds              number of SHA rounds for the SHA*\n"
> "                                crypt algorithms\n"
> msgstr ""
> " -s, --sha-rounds              nombre de SHA arrodonit per el SHA*\n"
> "                                algorisme d'encriptació\n"

xifratge, SHA rounds = passos, o similar. No sé si a la terminologia de
criptografia hi ha un mot establert, estaria bé mirar en el Termcat. En
tot cas, no és arrodonit.

> #, c-format
> msgid "%s: the -c, -e, and -m flags are exclusive\n"
> msgstr "%s: els marcadors -c, -e, i -m son exclusius\n"

senyaladors, són

> #, c-format
> msgid "%s: unsupported crypt method: %s\n"
> msgstr "%s:  mètode d'encriptació sense suport: %s\n"

xifratge, no està implementat

> msgstr "  -c, --check                   comprovar la caducitat de la contrasenya de l'usuari\n"

imperatiu

> #, c-format
> msgid "%s: unexpected argument: %s\n"
> msgstr "%s: argument inesperat: %s\n"

no s'esperava l'argument, o alguna cosa pareguda?

> [...]
>
> msgid ""
> "  -u, --user LOGIN/RANGE        display faillog record or maintains failure\n"
> "                                counters and limits (if used with -r, -m,\n"
> "                                or -l) only for the specified LOGIN(s)\n"
> msgstr ""
> "  -u, --user LOGIN/RANGE        mostra el registre «faillog» o mantindre els comptadors\n"
> "                                de fallides i els límits (si es fa servir  -r, -m,\n"
> "                                o -i) només per l'identificador/s LOGIN especificats\n"

festival d'infinitius. Vigila amb "mantindre", que també cal canviar-ho.

> msgid "%s: Failed to reset fail count for UID %lu\n"
> msgstr "%s: Errada en el restabliment del recompte de fallades per UID %lu\n"

No s'ha pogut, ha fallat...

> #, c-format
> msgid "%s: Failed to set max for UID %lu\n"
> msgstr "%s: Errada en establir el màxim per UID %lu\n"
>
> #, c-format
> msgid "%s: Failed to set locktime for UID %lu\n"
> msgstr "%s: Errada en establir «locktime» de UID  %lu\n"

idem

> #| msgid "%s: failed to remove %s\n"
> msgid "%s: Failed to write %s: %s\n"
> msgstr "%s: Error en escriure %s: %s\n"

s'ha produït...

> [...]
> msgstr "  -R, --restrict                restringir l'accés als membres del grup GROUP\n"
>
> msgid "  -M, --members USER,...        set the list of members of GROUP\n"
> msgstr "  -M, --members USER,...        establir el llistat de membres del grup GROUP\n"
>
> msgid ""
> "  -A, --administrators ADMIN,...\n"
> "                                set the list of administrators for GROUP\n"
> msgstr ""
> "  -A, --administrators ADMIN,...\n"
> "                                establir la llista d'administradors del grup GROUP\n"

imperatius

> #, c-format
> msgid "%s: shadow group passwords required for -A\n"
> msgstr "%s: contrasenyes ombra de grups requerides per a «-A»\n"

es requereixen...

> [...]
> "Usage: %s [options] [group]\n"
> "\n"
> msgstr ""
> "Forma d'ús: %s [opcions] [grup]\n"
> "\n"
> "Opcions:\n"
>
> msgid ""
> "  -r, --read-only               display errors and warnings\n"
> "                                but do not change files\n"
> msgstr ""
> "  -r, --read-only               visualitza els errors i advertències\n"
> "                                però sense canviar els fitxers\n"

avisos

> [...]
> msgid "%s: Can't allocate memory, tcb entry for %s not removed.\n"
> msgstr "%s: No és possible assignar memòria, l'entrada «tcb» de %s no s'elimina.\n"
>
> #, c-format
> msgid "%s: Cannot drop privileges: %s\n"
> msgstr "%s: no és possible eliminar autoritzacions: %s\n"
>
> #, c-format
> msgid "%s: Cannot remove the content of %s: %s\n"
> msgstr "%s: no és possible eliminar el contingut de %s: %s\n"
>
> #, c-format
> msgid "%s: Cannot remove tcb files for %s: %s\n"
> msgstr "%s: no es pot eliminar els arxius «tcb» de %s: %s\n"

fitxers

> [...]
> msgstr "  -Z, --selinux-user SEUSER     nova assignació SELinux per al compte d'usuari\n"
>
> #, c-format
> msgid ""
> "%s: unlocking the user's password would result in a passwordless account.\n"
> "You should set a password with usermod -p to unlock this user's password.\n"
> msgstr ""
> "%s: el desbloqueig de la contrasenya de l'usuari deixarà el compte sense contrasenya.\n"
> "Ha d'establir una contrasenya amb «usermod-p» per desbloquejar la contrasenya de l'usuari.\n"

Heu d'establir. Desbloquejar, es prefereix "desblocar".

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/