Re: Traducció_de_about.wml

Matt Bonner dijo:

> Vaja, m'atreveixo, a veure si ajudo o no!

> se suporta, no?

> necessito?

> funcioni?

> es realitza?

> inflats

> seva recerca siguin, no?

> Per veure "seua" dos cops, entenc que deu ser d'alguna part de Catalunya,
> pero no em sona de Barcelona--d'on ve?  De fet, em sona d'Aranes!

> sigui possible?

> tingui?

Ho sento Matt. Totes les propostes de canvi que has fet son perquè desconeixes
les variants meridionals del català, també conegudes com a "valencià". La
norma estàndard del català es flexible i "policèntrica" -a diferència del
francès o el castellà-, és a dir, incorpora i acull diferents variants prou
esteses i amb tradició (néixer/nàixer, treure/traure, etc) i fins i tot
morfologiques (com ara els possessius: seva/seua, meva/meua...  i formes
verbals: cante/canto/cant/canti; arribés/arribara i moltes més) i
sintàctiques (l'hi/li'l, la me/me la...). Totes estàndard perquè, quan es va
fer la norma estàndard catalana fa un segle, els filòlegs es van adonar que el
català gaudeix d'un grau d'unitat internat molt gran que permet la
intercomprensió sense que calgui imposar cap dialecte damunt dels altres.

Això no vol dir que tota forma dialectal sigui estàndard (adelantar, apoiar,
barco, despaiet, i moltes més són formes dialectals no estàndard...  IMHO
convé conèixer les variants més importants de les altres zones dialectals que
no són la nostra, encara que no les fem servir...).

En fi, espero que ajudi :-)

salutacions

m.

--
Miquel Vidal             |   Using Debian GNU/Linux sid
miquel@sindominio.net    |   yonderboy@barrapunto.com