[debian.nl] PPC hardware donatie

Hallo mensen,

Korte informatie: Ik heb hier een stuk PPC hardware (Bull Estrella) die
beschikbaar gemaakt is (door een vriend) als donatie voor het Debian
project.

Langere informatie:
Ik, en mijn vriend, zijn beide zeer dankbare gebruikers van Debian en
spenderen dan ook onze tijd aan het gebruiken, configureren, modificeren
van diverse software en hardware, waaronder sinds een tijdje ook PowerPC
machines.

Via via heeft m'n vriend zijn hand weten te leggen op een serie PowerPC
systemen van het merk "Bull". Vanwege over-compleetheid heeft hij het
besluit genomen om 1 van deze machines te doneren aan het Debian project.
Dit mede vanwege het bericht dat hier bij Debian een behoefte aan zou
zijn vanwege testing/compiling/etc.

De machine is destijds aan mij toevertrouwd, en ik heb destijds het
besluit genomen om de machine via een debian developer aan "Debian te
schenken". Helaas zijn de werkzaamheden omtrent deze actie vanwege diverse
redenen blijven hangen, en is de machine vooralsnog nog steeds niet "in
gebruik".

Als zodanig heb ik besloten om het op deze wijze nogmaals te proberen. Het
kan natuurlijk zo zijn dat Debian geen behoefte heeft/had aan een PowerPC
machine, en dat daarom de machine hier nog staat. Is dit echter niet het
geval, dan hoop ik dat op deze manier de wens van m'n vriend bevredigd kan
worden, alsmede een stuk behoefte bij het Debian Project gevuld kan
worden.

De machine is op dit moment af te halen, gratis en voor niets, in Alphen
aan den Rijn. Het gaat om een zgn. "Estrella" van Bull. Een Single-CPU
power-PC architectuur met SCSI opslag. Ik heb zo even niet de preciese
specs van de machine beschikbaar, maar het is _geen_ snelheids-duivel ;)

Mocht er interesse voor zijn, laat het me weten via een reply op dit email
adres. Evt. zou wel mooi zijn als er een "Donated by" ergens in een lijst
met "donated hardware" toegevoegd kan worden, mocht zo'n lijst bijgehouden
worden.

Ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven en hoop dat , indien dit niet zo
is, men zich vrij genoeg voelt om verdere info te verzoeken.

Verder: bedankt voor al jullie inspanningen!

--
 A.P. Marijnissen
  Cistron Network Tech