Re: http://komputilo.cxemi.cjb.net

 Tiu pagxo, http://komputilo.cxemi.cjb.net, estos forigota, tiam mia
emakso estis de distribuo Conectiva, kaj ne el fonto (*.tar.gz) de pagxo de
emakso, kaj tie mi misinformas pri kiel tajpi esperante per emakso.

 Mi invitas vin viziti novan pagxon:
http://www.lujz.org/komputilo/

 Mi esperas ricevi vian kontribuon al la pagxo, certe povas esti pri io ajn,
ankoraux estu tre aparta klarigo, mi petas nur ke estu detala klarigo. Certe
povas esti pri iu ajn temo jam promesita de mi en la pagxo.

 Antaux aperi artikolon pri Qmail tie, mi sendas gxin al vi cxiuj kiel
aneksajxo html-a por ke vi helpu min kontroli pri informo kaj pri lingvo. Se
cxi tiu dissendlisto ne estas por tiu, avertu min ke certe mi ne ripetos
tian sendando/petado.

se dosiero html-a ne alveni kun cxi tiu mensagxo, bv viziti pagxon:
http://www.lujz.org/qmail.html

dankon

luiz

mi mem skribis:

> Saluton,
>
> Karaj mi invitas vin cxiujn kontribui al pagxo
>http://komputilo.cxemi.cjb.net
> Kiel mi uzas linukson mi strebos aperigi linuksajn, aux cxefe linuksajn,
>artikolojn sed certe estas bonventataj pri iu ajn majtruma sistemo.
>
> antauxdankojn
>
> luiz

Title: qmail
next up previous

Instalado de Qmail

Por instali propran smtp-on oni necesas de:

1) qmail-1.03.tar.gz http://cr.yp.to/software/qmail-1.03.tar.gz

Tiu estas la ĉefa programo kiu estas uzata de serviloj por retmensaĝa laboro, tio estas, por sendi (smtp) kaj ricevi (pop3) miloj da mensaĝoj de pluraj uzantoj. Ŝajnas al mi ke Yahoo uzas tiun programon krome pluraj aliaj serviloj.

2) ucspi-tcp-0.88.tar.gz http://cr.yp.to/ucspi-tcp/ucspi-tcp-0.88.tar.gz

Tiu estas programo por ke Qmail povu interŝanĝi menŝaĝojn kun ``tuta'' ttt kaj ne nur por internaj uzantoj.

****************************

Oni celas instaladon en sistemoj linuksaj nur por sendi mensaĝojn, kaj ne por ankaux ricevi. Tio taŭgas por ĉiuj kiuj uzas retkonekton per komutebla lineo, kaj ne estas servilo mem. Vi, kun Qmail, povos sendi rekte viajn mensaĝojn kaj ne sendi al via servilo por ke li sendu por vi. Ja vi ne estos ĉiame konektata kaj ne povu ricevi retmensaĝojn rekte. Nu, ke via servilo ricevu kaj post, kiam vi esti konektata, vi prenu mensaĝojn de via servilo per alia programo, Fetchmail, ekzemple.

Por komenci, malinstalu programon Exim, kiu estas alia programo smtp-a. En Debian oni tajpu:

00-$apt-get remove -purge exim

Instalado:

Savu la du dosierojn en sama dosierujo, ekzemple /home/dijz/qmail/.

Kiel root iru tie:

01-$su

Tajpu pasvorton de root.

02-root@kafka:$cd /home/dijz/qmail/

Instalu ucspi-tcp:

03-root@kafka:qmail$tar -xzvf ucspi-tcp-0.88.tar.gz
04-root@kafka:qmail$cd ucspi-tcp-0.88
05-root@kafka:ucspi-tcp-0.88$make
06-root@kafka:ucspi-tcp-0.88$make setup check
07-root@kafka:ucspi-tcp-0.88$cd ..

Instalu qmail:

08-root@kafka:qmail$tar -xzvf qmail-1.03.tar.gz
09-root@kafka:qmail$cd qmail-1.03

Qmail estos instalita en /var/qmail, se vi volas ke estu en alia loko ŝanĝu dosieron ``conf-qmail''. Qmail laboras per uzantoj kaj ne lanĉas procezojn kiel root, se vi volas ŝanĝi iliajn nomojn iru al dosieroj ``conf-users'' kaj ``conf-groups'', mi sekvu sen ŝanĝi ilin.

Legu dosierojn pri instalado, ``INSTALL*''.

Nun kreu dosierujon kie qmail estos instalita:

10-root@kafka:qmail-1.03$mkdir /var/qmail

Nun kreu uzantojn de qmail:

11-root@kafka:qmail-1.03$groupadd nofiles
12-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g nofiles -d /var/qmail/alias -s /bin/false alias
13-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g nofiles -d /var/qmail -s /bin/false qmaild
14-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g nofiles -d /var/qmail -s /bin/false qmaill
15-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g nofiles -d /var/qmail -s /bin/false qmailp
16-root@kafka:qmail-1.03$groupadd qmail
17-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g qmail -d /var/qmail -s /bin/false qmailq
18-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g qmail -d /var/qmail -s /bin/false qmailr
19-root@kafka:qmail-1.03$useradd -g qmail -d /var/qmail -s /bin/false qmails

Post kreado de uzantojn, traduku:

20-root@kafka:qmail-1.03$make setup check

Post traduko:

21-root@kafka:qmail-1.03$./config

Certe vi ricevis mensaĝon pri eraro pro tiu 21-a komando, okazas ... :).

Se vi uzos smtp-on de servilo kun domajno russo.org.mgl, ekemple, kun komando ``$hostname -f'' vi devas ricevi jenon: renato.russo.org.mgl. renato.russo.org.mgl estas la plena nomo de via maŝino kaj russo.org.mgl estas via domajno defaŭta. Mi uzos ekde nun tiun nomon por instalado.

La 22-a komando estas se vi recivis mensaĝon pri eraro pro la 21-a.

22-root@kafka:qmail-1.03$./config-fast renato.russo.org.mgl

Kreu kromnomojn:

23-root@kafka:qmail-1.03$cd  alias

Vi nun estas en hejma dosierujo de uzanto ``alias'', /var/qmail/alias.

24-root@kafka:alias$echo ''via_nomo@russo.org.mgl'' > .qmail-postmaster
25-root@kafka:alias$echo ''via_nomo@russo.org.mgl'' > .qmail-root
26-root@kafka:alias$echo ''via_nomo@russo.org.mgl'' > .qmail-mailer-daemon
27-root@kafka:alias$chmod 644 .qmail*

Oni ne tajpu suprajn komandojn ekzate kiel ili aperas, ĉar via_nomo@russo.org.mgl ne estas via retpoŝta adreso.

28-root@kafka:alias$cd /var/qmail

Legu dosierojn INSTALL.vsm, INSTALL.mbox kaj INSTALL.maildir. Kion vi faru sekve dependos de kiun programon MUA vi havas aŭ kiun programon MUA vi havos:

Por Maildir uzado: uzu komandojn 29 kaj 30. Ne 31!

Por Mailbox uzado: uzu komandojn 31. Ne 29 kaj 30!

29-root@kafka:qmail$sed 's/Mailbox/Maildir/g' boot/home > rc

Ĉi tiu komando anstataŭigas nomon ``Mailbox'' per ``Maildir'' en dosiero /var/qmail/boot/home por kopii ĝin al dosierujo /var/qmail/ kun nomo rc, sed ne tenas ĝiajn origilajn permesojn.

30-root@kafka:qmail$chmod 755 rc

Ĉi tiu komando estas por doni originalajn permesojn al dosiero rc.

Alia eblo estas:

31-root@kafka:qmail$cp -p boot/home rc

(Ĉar mi uzas Mutt(Maildir) mi povas uzi por miaj mesaĝoj dosierujo kun alia nomo:
$sed 's/Mailbox/msg/g' boot/home > rc
$chmod 755 rc)

Se vi havas programon sedmail instalita:

32-root@kafka:qmail$killall -TERM sendmail
33-root@kafka:qmail$mv /usr/lib/sendmail /usr/lib/sendmail.old
34-root@kafka:qmail$mv /usr/sbin/sendmail /usr/sbin/sendmail.old
35-root@kafka:qmail$mv /usr/sbin/newaliases /usr/sbin/newaliases.old

Tamen se vi ne havas, do vi ne havi dosierojn sendmail en tiuj dosierujoj, vi povas uzi komandojn 32-a, 33-a, 34-a kaj 35-a :)

Nun kreu programon sedmail, kiu estas Qmail:

36-root@kafka:qmail$ln -s /var/qmail/bin/sendmail /usr/lib/sendmail
37-root@kafka:qmail$ln -s /var/qmail/bin/sendmail /usr/sbin/sendmail
38-root@kafka:qmail$ln -s /var/qmail/bin/newaliases /usr/sbin/newaliases

La instalado esta preta! Vi devas daŭri legadon de ĉi tiu artikolo...

Levigu programon Qmail:

39-$sh -cf '/var/qmail/rc&'

Provo de sendo nur interna:

40-$cd /home/uzanto
41-$/var/qmail/bin/maildirmake Maildir
42-$echo ''./Maildir/'' > .qmail
43-$echo ''Mia unua provo de sendado.''|mail -s ''Provo 1'' uzanto
44-$tail /var/log/maillog
aŭ ``tail /var/log/mail.log''.

Tiam vi legu se la sendado estis sukcesa.
Kiel uzanto, vidu ke la mensagxo alvenis.

Provo de sendo kun smtp:

45-$/usr/local/bin/tcpserver -u $(id -u qmaild) \
-g $(id -g qmaild) 0 25 /var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>/dev/null&

46-$telnet 0 25

Kaj en kosolo mem vi faru ĉion, vidu kiel estis mia provo:

kafka:/home/dijz$telnet 0 25
Trying 0.0.0.0...
Connected to 0.0.0.0.
Escape character is '^]'.
220 kafka.lujz.org ESMTP
helo
250 kafka.lujz.org
mail from:<root@lujz.org>
250 ok
rcpt to:<lfportella@uol.com.br>
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
rcpt to:<dijz@kafka.lujz.org>
250 ok
data
354 go ahead
Subject: Testando 2
cxi tio estas provo de sendo de mensagxo.
.
250 ok 1038762863 qp 783
quit
221 kafka.lujz.org
Connection closed by foreign host.
kafka:/home/dijz$

Kion mi tajpis aperas viola. Tajpu sen traduki al esperanto, vi ŝangu nur la retpoŝtan adreson. Tajpu ``.'' en komenco de linio kaj premu enon klavon por fini korpon de mensaĝo. Kun ``quit'' vi eliras.

Ĉar vi volas sendi mensaĝon al tuta reto, vidu ke mi estis malpermesita sendi al lfportella@uol.com.br, kaj ne volas ke iu ajn uzu vian maŝinon, vi kontrolu pri kiu povas kaj kiu ne povas sendi mensaĝojn per smtp de renato.russo.org.mgl (via maŝino).

Kreu en dosierujo /etc dosieron kun nomo relay.smtp, kiu enhavu du liniojn:

127.0.0.1:allow,RELAYCLIENT=''''
:deny

Aŭ faru tion per la komandoj (certe vi ne havas dosieroj relay*):

47-root@kafka:qmail$cd /etc
48-root@kafka:etc$echo ''127.0.0.1:allow,RELAYCLIENT=\''\'''' > > relay.smtp
49-root@kafka:etc$echo '':deny'' > > relay.smtp

Poste tio, informu tiujn permesojn al ucspi-tcp.

50-root@kafka:etc$/usr/local/bin/tcprules relay.smtp.cdb relay.smtp.tmp \
< relay.smtp

Haltu smtp-on.

51-$kill -9 $(ps U qmaild|grep ''tcpserver''|grep -v ''grep'' \
|awk 'print $1')

Finfine vi povas levigi vian propran smtp-on por eksterna mondo.

52-root@kafka:etc$/usr/local/bin/tcpserver -x /etc/relay.smtp.cdb \
-u $(id -u qmaild) -g $(id -g qmaild) 0 25 \
/var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>/dev/null&

Vi povas provi sendi mensaĝon de via MUA al retpoŝta adreso de iu ajn servilo, hotmail ekzemple. Se vi ne sukcesi, certe estas problemo agorda de via MUA, provu sendi ree per komando ``-$telnet 0 25'' nun kun ``rcpt to:'' kiu ne estu ``uzanto@renato.russo.org.mgl'' (ekzemple de via_nomo@yahoo.com) tiel ke vi mem provu kontroli se la mensaĝo alvenis. Tamen se vi sendas al alia persono kontrolu se la mensaĝo estis sendita per komando ``-$tail /var/log/mail.log''.

Ĉar vi benzonu retajpi la 39-an kaj 52-a komandojn post via maŝino malŝalti, metu tiun ordonon en skripto /etc/rc.local. Por Debian-uzanto, rc.local ne ekzistas, vi kreu skripton, kiu devas esti en /etc/init.d/, kaj voku gxi de ``/etc/runlevel.conf'', se vi ne havas tiun dosieron lanĉu jenan komandon: ``-$apt-get install file-rc''. Pri skripto: nepre faru gxin plenumebla (chmod 744 skripto) kaj metu ``\#! /bin/sh'' en unua linio.

Bonan uzadon

Luiz F Portella

next up previous
http://www.lujz.org - Ĉu vi volas diri ion? - Lasta sanĝo: 2002 Decembro 07