Debian startproblem

Hej!
Installerade Debian via filen "Debian-40r5-amd64.iso" och allt klaffade tills att jag skulle starta. Efter att ha skrivit en massa textrader under starten så stannar allt med en svart skärm och jag kommer inte längre. Har en Amd Turion64 X2 processor och ett Nvidia GeForce Go 7600 grafikkort. Har ni något tips? Om jag har fattat rätt så är Debian, i den formen jag har laddat ner, ett os som har de viktigaste delarna för att funka och där du själv bestämmer vad du vill ha extra och inte pådyvlas en massa extra lull lull som du aldrig använder. För mig verkar det väldigt intressant.
Mvh
N-E