CUPS+SAMBA

Herkese kolay gelsin

Bi şekilde cups+samba yı çalışturdım ama bir kaç sorunla karşılaştım

ben cups ve sambayı direk print server olarak diilde windows makinelerdeki yazıcıları paylastırmak için kullanmayı duşunuyorum

http://www.belgeler.org/howto/linux_windows_printing_windowsa-yazdirma.html

buradaki belgeden yaralanarak cupsa windows makinedeki yazıcıyı tanıttım ve smb.confda

#       printcap name = cups
#       printing = cups
#       load printers = yes
#[printers]
#       comment = All Printers
#       path = /var/spool/samba
#       browseable = yes
#       printable = yes
#       public = yes
#       create mode = 0700
#       guest only = yes
#       use client driver = yes

bu değişiklşikleri yaptığım zaman yazıcıyı direk \\sunucu altına ekliyor (Yazıcı ve faxlar altına eklemesini istiyorum )ve buraya ismini girerek ulaşamıyorum (Normalde bu eklentileri yapmadan ulasabiliyorum) \\176.16.0.2 dediğim zaman orada tanımlı yazıcıyı görüyorum.

benim yapmak istediğim sistemdeki tüm yazıcıları sambaya tanıtmak ve direk herkesin kullanımına açmak ama dediğim gibi yazıcı eklediğim zaman yazici ve fakslar altina eklenmiyor.

Bir fikri olan varmı yada daha önce karşılaşan işin için den çıkamadim

şimdiden teşekkürler
Herkese İyi bayramlar bu arada....

Veli ADIGÜZEL