Re: sarge i810 siyah ekran sorunu

Merhaba,

>Debian sarge kullanıyorum. Makinam i810 chipsetli ve ekran kartım
>tümleşik. (ekran kartım için vesa driver kullanıyorum) Sorunum şu;

>Bilgisayarım ve kde (3.3) gayet sorunsuz biçimde başlıyor. Ancak ctrl
>+alt+f1 ile konsola geçersem tekrar ctrl+alt+f7 ile x window a dönmeye
>çalıştığımda siyah bir ekranla karşılaşıyorum.

Neden vesa surucusu kullaniyorsunuz? i810 ile sonuc alamiyor musunuz? i810 ile
sonuc alabileceginizi dusunuyorum.

Yinede vesa icin denenebilecekleri ifade etmeye calisayim. Ancak oncelikle
i810 ile sonuca ulasmayi denemenizi oneririm. i810 surucusunden sonuc
alamazsaniz asagidaki sira ile adimlari tek tek deneyebilirsiniz. Kesin sonuc
verir diyemiyorum ancak denemekte fayda olabilir.

1- Bios'unuzda Chipset ayarlarinda "Onboard Video Memory" ayarinin 8 MB olarak
aktif edildigine emin olun.

2- X-Window 'da iken ekran cozunurlugunu  ekran cozunurlugunu azaltip
ctrl+alt+f1 ile tekrar konsola gecmek istediginizde durum ne oluyor ona bir
bakin. Ekran cozunurlugunu dusurmek fayda veriyormu?

3- Sorun acpi kaynakli olabilir. Acilisa nolapic ve noapic parametrelerini
gecirerek bir acilis yapip deneyebilirsiniz.

4- Cekirdekte framebuffer ozelligini disable ederek yeniden kernel derleyip
deneyebilirsiniz. Ki bununda sorununuzu cozme ihtimali kuvvetli.

Konu ile ilgili olarak /usr/src/linux/Documentation/fb/vesafb.txt dosyasina da
goz atmaniz onemli ipuclari yakalayabilmeniz adina faydali olabilir.

Tum bunlardan da sonuc alamazsaniz belki islemi strace ile debug etmek
gerekebilir. X sunucusunu "strace startx" seklinde baslatip debug etmek sonuc
verebilir.

Birde belki /var/log/XFree86.0.log dosyasindan ipuclari yakalanabilir.

Hatirima gelenler bunlar. Umarim faydali olur ve bunlarin isiginda bir sonuca
ulasmak mumkun olur.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin