Re: Kernel versionları arasındaki fark?

* Dr. Zeki Çatav [2005-02-09 12:14:13+0100]
> Derlenmiş çekirdek seçeneği benim açımdan da daha kolay ancak bazı
> şeyleri merak ediyorum?
> Sistem orjinal halindeyken (Kernel-image-2.4.24-xfs) /usr/src/linux
> dizini sembolik olarak linux-2.4.24-xfs dizinini gösteriyor. Bu dizin
> içinde .config, .version dosyaları ve /Documantation, /include dizinleri
> var. Yeni bir derlenmiş kernel (kernel-image-2.6.X-k7) kurduğum
> zaman, /usr/src/linux hala eski kernel dizinini mi gösterecek? Değilse

Aslinda /usr/src/linux seklinde bir baga gerek yok, fakat cekirdek
basliklarina gerek duyan bazi programlar icin boyle bir sey faydali
olabiliyor.  Bu bag yeni cekirdek imaji kurmakla olusturulmaz.
Muhtemelen onu bir betik olusturmustur.

> konfigürasyon ve include dizininin eski kernelden gelmesi sorun
> yaratacak mı?

Evet, bu dosyalarin eski surumden gelmesi sorun yaratir.

> Kernel headers veya başka ek paket kurulması gerekli mi?

Cekirdek basliklari standart cekirdek dagitimiyla gelmeyen bazi
suruculerin derlenmesi icin gereklidir.  Uzaktan denetim (Lirc), Nvidia,
Soft modem suruculeri gibi.  Yani boyle bir surucuye ihtiyaciniz olursa
mevcut cekirdek imajinizla uyumlu baslik paketini kurup, (eger varsa)
/usr/src/linux sembolik bagini da bu paket tarafindan olusturulan dizini
gosterecek sekilde degistirmelisiniz.