Re: netikett (Was: Re: linka ihop /dev/rfcomm serial med dev/ttyUSB1?)

Jag funderer på om bristen på "netiquette" är en följd av att alla har
så myckte hårddiskutrymme och att alla har så snabb internetuppkoppling
nu för tiden.

Har försökt få bl.a en av mina systrar att förstå att det inte är bra
att skriva MED BARA VERSALER när man chattar för att det uppfattas som
att man skriker. Hon såg ut som ett frågetecken...

Att dessutom inte skicka e-post som html med en massa bifogade små söta
bilder, det var ju stendumt, typ... ;-)

Det kanske är ett tecken på att man börjar bli gammal att man kommer
ihåg dessa gamla regler som fungerade bra när E-post var något som
bestod av text (ganska bra när e-posten lästes med "pine" via telnet mot
en IRIX-server och quotan på kontot var 2Mb eller något sådant.

Och chattade, det gjorde man på IRC. (Eller "IRCade" som en del sa.
Windowsanvändare använde ju ofast mIRC och då blev det "mIRCade" vilket
vi andra tyckte var lite roligt.) :-)

/Samuel